Post autor: A.S. » sobota 08 lis 2014, 11:55
Jeśli masz wyłączony silnik to dane do odczytu biegu nie pochodzą z archaicznych wyświetlaczy porównujących stosunek obrotów do prędkości i na tej podstawie po skalibrowaniu tego WYŚWIETLAJĄ BIEG ... Wyświetlacze nowe odczytują NAPIęCIE ( czy rezystancję ) odpowiednią dla danego biegu która pochodzi z czujnika przy skrzyni .. co bieg to inne napięcie czy rezystancja >>> Np. 1szy bieg to 1,5 Volta .. 2gi bieg to 2,5 Volta ITD !!!!! To rozwiązanie od LAT wykorzystywane jest w motocyklach po to żeby komputer dostosowywał parametry pracy silnika do danego biegu ... Z tego czujnika idą 3 kable .. "+" ... "luz" i właśnie wyjście "napięciowe: w mojej Kawie idzie to na 6tą nóżkę do kompa ...
I teraz ... magiczne TRE >> to nic innego jak podanie na tą nóżkę w kompie np 4,5 Volta ( oprócz momentu kiedy jest luz - chociaż to różnie bywa bo np. w K1 miałem zabawkę która dawała cały czas non stop napięcie i silnik wtedy na luzie nie falował i ładnie trzymał obroty ) żeby komputer cały czas miał ustawienia zapłonu i mieszanki na największe wykorzystanie mocy ( jakie jest niby np. na 4tym biegu czy 5tym ) .... Tak właśnie "odblokowuje" się pełna moc np. w Hayce czy tym dużym najkedzie Suzuki - nie pamiętam jak to się zowie ten wynalazek ... AAAAAA >>> B-King !!!!
No ale do meritum ... Jeśli macie wyświetlacze badające to napięcie .... TO NIE MA CHUJA WE WSI ŻEBY coś się mylił czy pierdolił jak to piszecie .... I TYLKO O TO mi chodziło .. reszta to się nie znam :-) !
Jeśli masz wyłączony silnik to dane do odczytu biegu nie pochodzą z archaicznych wyświetlaczy porównujących stosunek obrotów do prędkości i na tej podstawie po skalibrowaniu tego WYŚWIETLAJĄ BIEG ... Wyświetlacze nowe odczytują NAPIęCIE ( czy rezystancję ) odpowiednią dla danego biegu która pochodzi z czujnika przy skrzyni .. co bieg to inne napięcie czy rezystancja >>> Np. 1szy bieg to 1,5 Volta .. 2gi bieg to 2,5 Volta ITD !!!!! To rozwiązanie od LAT wykorzystywane jest w motocyklach po to żeby komputer dostosowywał parametry pracy silnika do danego biegu ... Z tego czujnika idą 3 kable .. "+" ... "luz" i właśnie wyjście "napięciowe: w mojej Kawie idzie to na 6tą nóżkę do kompa ...
I teraz ... magiczne TRE >> to nic innego jak podanie na tą nóżkę w kompie np 4,5 Volta ( oprócz momentu kiedy jest luz - chociaż to różnie bywa bo np. w K1 miałem zabawkę która dawała cały czas non stop napięcie i silnik wtedy na luzie nie falował i ładnie trzymał obroty ) żeby komputer cały czas miał ustawienia zapłonu i mieszanki na największe wykorzystanie mocy ( jakie jest niby np. na 4tym biegu czy 5tym ) .... Tak właśnie "odblokowuje" się pełna moc np. w Hayce czy tym dużym najkedzie Suzuki - nie pamiętam jak to się zowie ten wynalazek ... AAAAAA >>> B-King !!!!
No ale do meritum ... Jeśli macie wyświetlacze badające to napięcie .... TO NIE MA CHUJA WE WSI ŻEBY coś się mylił czy pierdolił jak to piszecie .... I TYLKO O TO mi chodziło .. reszta to się nie znam :-) !