Post autor: tecmax » piątek 17 kwie 2015, 12:02
Nie jest to demon mocy, seryjnie 142Km i 111Nm.
Jak wiadomo nie od dzisiaj tuning elektroniczny w porównaniu do mechanicznego nie przynosi MEGA rezultatów, Ten tuning to raczej fanaberia. Bardziej mi chodzi o poprawę krzywej oddawania mocy i momentu oraz reakcji na manetkę zwłaszcza w dolnym i średnim zakresie obrotów. Po wymianie nawet samej końcówki i wywaleniu Exupa tworzy się dziura w zakresie gdzies pomiedzy 3000-4500 czyli najbardziej użyteczny na co dzień. U mnie wchodzi w grę K&N + cały wydech z kolektorami. Zastanawiam się czy bedzie PCV czy przypadkiem nie wykonać ECU Flash, bo zewnętrzne komputery to tylko emulacja sygnału, a w Ecu można więcej uzyskać. Parametry które mogę zmienić przy Flaschowaniu ECU to
Map paliwa
Map zapłonu
Map STP
Map Exup
Map trakcji (w Z1000 brak kontroli trakcji)
Immo
Wiatrak
błąd pair
błąd exup
błąd O2
limitery obrotów
Sądzę że zmiana może przynieść polepszenie parametrów o ok 10%
Do tego poprzez wymianę kompletnego układu zyskuje prawie 10Kg na masie motocykla:)
Czyli z 212 robi się 202 co tez będzie miało mega wpływ na jakość prowadzenia i oddawania mocy
Nie jest to demon mocy, seryjnie 142Km i 111Nm.
Jak wiadomo nie od dzisiaj tuning elektroniczny w porównaniu do mechanicznego nie przynosi MEGA rezultatów, Ten tuning to raczej fanaberia. Bardziej mi chodzi o poprawę krzywej oddawania mocy i momentu oraz reakcji na manetkę zwłaszcza w dolnym i średnim zakresie obrotów. Po wymianie nawet samej końcówki i wywaleniu Exupa tworzy się dziura w zakresie gdzies pomiedzy 3000-4500 czyli najbardziej użyteczny na co dzień. U mnie wchodzi w grę K&N + cały wydech z kolektorami. Zastanawiam się czy bedzie PCV czy przypadkiem nie wykonać ECU Flash, bo zewnętrzne komputery to tylko emulacja sygnału, a w Ecu można więcej uzyskać. Parametry które mogę zmienić przy Flaschowaniu ECU to
Map paliwa
Map zapłonu
Map STP
Map Exup
Map trakcji (w Z1000 brak kontroli trakcji)
Immo
Wiatrak
błąd pair
błąd exup
błąd O2
limitery obrotów
Sądzę że zmiana może przynieść polepszenie parametrów o ok 10%
Do tego poprzez wymianę kompletnego układu zyskuje prawie 10Kg na masie motocykla:)
Czyli z 212 robi się 202 co tez będzie miało mega wpływ na jakość prowadzenia i oddawania mocy