Obcy IV - Z1000 by tecmax

Odpowiedz


Rozwiąż zabezpieczenie reCAPTCHA, aby się zarejestrować.
Emotikony
:) ;) :-> :D :P :-o :mrgreen: :lol: :| :( :/ :-? :-x :shock: :cry: :oops: 8-) :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] włączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Obcy IV - Z1000 by tecmax

Post autor: Czarny1810 » wtorek 15 gru 2015, 22:08

slicznyyyyyy

Post autor: tecmax » wtorek 21 kwie 2015, 21:25

mega obrazowo wyjaśnione :) dzięki

Post autor: A.S. » wtorek 21 kwie 2015, 14:51

Bo potocznie zwany skrótem Yamahy która go wprowadziła "exup" - podnosi stopnień sprężania kiedy gaz ( manetka, tudzież przepustnica ) nie jest odkręcony do końca .. kiedy domknięcie kanałów dolotowych nie pozwala napełnić się całkowicie cylindrom po czym sprężyć swobodnie zassanej mieszanki w całej objętości do max stopnia sprężania ... co jest jedynie słuszną drogą do uzyskiwania max mocy w danym momencie przy danych obrotach ...
Wtedy właśnie do gry wchodzi zawór w wydechu ... "uzupełnia" on pozostałą część objętości cylindra spalinami wytwarzając "poduszkę" z nich, która nie może swobodnie opuścić komory spalania ... Niewielka ilość zassanej mieszanki + pozostające spliny = większy stopnień sprężania czyli lepsze spalanie i większa moc już na odkręconej do połowy manecie ( pisząc na skróty ) .. Bo proces obejmuje też wkręcanie się silnika na obroty - kiedy zbyt mała siła ssania też uniemożliwia najefektywniejsze napełnianie cylindrów ( chodzi o efekt podciśnienia jaki powstaje w airboxie i różne tam takie )
Dlatego badanie efektu wyrzucenia tego zaworu na hamowni kiedy cała procedura polega na odkręceniu gazu do oporu i to tak że się mało co nie urwie >> jest lekko mówiąc bezcelowe i świadczy o nadzwyczajnym poziomie wiedzy badającego :P .....
W jeździe codziennej kiedy cały czas ruszamy i przyspieszamy z niskiego zakresu obrotów niemal nonstop .. cały czas mieszamy biegami i szukamy elastyczności na nich ... to wyrzucenie zaworu to strzał w kolano :mrgreen:

Post autor: Ptaku » niedziela 19 kwie 2015, 00:06

Piękny Alien ! :mrgreen:

Post autor: songoku » sobota 18 kwie 2015, 18:33

bardzo ładny :-D

skąd to twierdzenie o dziurze po wywaleniu exupa? Ja robiłem porównania na hamowni i szyło mi zupełnie co innego ;-)

Post autor: pitrak » piątek 17 kwie 2015, 12:17

No i to jeszcze pokaż :-D
Obrazek
:lol: Fajny :-) no nie ma co ;-)

Post autor: tecmax » piątek 17 kwie 2015, 12:02

Nie jest to demon mocy, seryjnie 142Km i 111Nm.
Jak wiadomo nie od dzisiaj tuning elektroniczny w porównaniu do mechanicznego nie przynosi MEGA rezultatów, Ten tuning to raczej fanaberia. Bardziej mi chodzi o poprawę krzywej oddawania mocy i momentu oraz reakcji na manetkę zwłaszcza w dolnym i średnim zakresie obrotów. Po wymianie nawet samej końcówki i wywaleniu Exupa tworzy się dziura w zakresie gdzies pomiedzy 3000-4500 czyli najbardziej użyteczny na co dzień. U mnie wchodzi w grę K&N + cały wydech z kolektorami. Zastanawiam się czy bedzie PCV czy przypadkiem nie wykonać ECU Flash, bo zewnętrzne komputery to tylko emulacja sygnału, a w Ecu można więcej uzyskać. Parametry które mogę zmienić przy Flaschowaniu ECU to
Map paliwa
Map zapłonu
Map STP
Map Exup
Map trakcji (w Z1000 brak kontroli trakcji)
Immo
Wiatrak
błąd pair
błąd exup
błąd O2
limitery obrotów

Sądzę że zmiana może przynieść polepszenie parametrów o ok 10%
Do tego poprzez wymianę kompletnego układu zyskuje prawie 10Kg na masie motocykla:)
Czyli z 212 robi się 202 co tez będzie miało mega wpływ na jakość prowadzenia i oddawania mocy

Post autor: levis » piątek 17 kwie 2015, 11:42

ile fabrycznie wycisnęli koni z Z1000 i na ile jest potencjał z dolotem wydechoem i Power Commanderem V ? :-)

Post autor: tecmax » piątek 17 kwie 2015, 11:25

kilka fotek jeszcze z zeszłego roku, na zdjęciach widac równiez moje poprzednie moto Z750R -Black Edition

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Post autor: Lolka » piątek 17 kwie 2015, 10:37

:shock: pięknota! :mrgreen: dawaj więcej fotek!

Post autor: levis » piątek 17 kwie 2015, 09:19

fajny potworek :>

Post autor: Kacza » piątek 17 kwie 2015, 08:58

Zajebisty!

Post autor: pitrak » piątek 17 kwie 2015, 08:15

:-D Takie właśnie są "Z-ety" :-D he he he ;-) Super "Bike" serrio serrio :-) moje gratulacje Again ;-)

Post autor: nepalczyk » piątek 17 kwie 2015, 07:31

Zajebiste te lusterka kawasaki!!! :mrgreen:

Post autor: bullet » czwartek 16 kwie 2015, 22:39

o w mordeczke kopany , piękny czarnuch !!!

Na górę