Pompa hamulcowa Brembo

Odpowiedz


Rozwiąż zabezpieczenie reCAPTCHA, aby się zarejestrować.
Emotikony
:) ;) :-> :D :P :-o :mrgreen: :lol: :| :( :/ :-? :-x :shock: :cry: :oops: 8-) :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] włączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Pompa hamulcowa Brembo

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: AndrzejJ » niedziela 16 kwie 2017, 13:44

Panowie, panowie, zaradzę problemom, bo sam taki kilka dni temu miałem i chwilę z nim walczyłem.
Kupiłem pompę 19RCS od chińczyka :lol: zaciski nissina od z1000 30/32 (po rozebraniu okazało się że praktycznie nowe, a klocki które były na nich założone, lucas HH, są jeszcze pewnie fabryczne, i starte jedynie 0,5mm), złożyłem zaciski na płyn hamulcowy i tak sobie leżały z miesiąc, Założyłem wszystko na moto i po kolei odpowietrzam- pompa na stole, założyłem, po dwóch butelkach płynu w układzie nie ma żadnego powietrza, a klamka miękka, ale zauważyłem że klocki cofają się ZA BARDZO, co powoduje że klamka jest miękka.
Tłoczki zamiast przesuwać się w uszczelniaczach sprężynowały na nich (pewnie przez miesiąc wysechł płyn dodatkowo sklejając uszczelniacze z tłoczkami). Rozebrałem ponownie, złożyłem tym razem na pastę do tłoczków i cylinderków, chodzi jak marzenie.
Wydaje mi się że jest to podobny przypadek (po dłuższym postoju)
Inny sposób spróbował bym na noc zostawić hamulce pod ciśnieniem- klamkę spiąć z kierownicą trytytką.
Tutaj macie recenzję brombo od chińczyków: http://foc-u.co.uk/index.php?topic=19284.0
Z tym że wiele modyfikacji jest całkowicie niepotrzebnych- uszczelniacz powinien być luźny, bo działa wtedy jak zawór zwrotny (gdy klamka wraca nie zasysa płynu a w efekcie nie cofa mocno tłoczków-twardsza klamka, nie trzeba kombinować z dotaczanym tłoczkiem, tylko facet chyba tego nie wykombinował), kapturek przeciwpyłowy wystarczy przykleić (mój był od razu przyklejony ale słabo, więc poprawiłem), klamka po wyjęciu z pudełka trochę przycina, trzeba rozebrać i umyć pozostałości opiłków po obróbce, w środku znalazłem kilka opiłków ALU. Śrubę na której klamka się składa wystarczy porządnie dokręcić aby nie było w tym miejscu żadnego luzu. Teraz chińczycy poprawili trochę (względem pompy którą anglik opisuje) i luz klamki na śrubie jest w granicach rozsądku, a śruba jest taka sama jak w oryginalnej pompie brembo. Zmienili śrubę banjo na M10x1,25 (standard w japoniach).
Pisałem z nim i mówił że po 10k mil nie widać śladów zużycia wewnątrz- tak więc prawdopodobnie korpus i wewnętrzna powierzchnia cylindra jest anodowana na twardo, co jest bardzo dobre.
Jako microswitch stopu należy zastosować ori ducati albo marquardta 1022 (praktycznie to samo tylko sporo tańsze), ewentualnie ciśnieniowy.
Ogólnie za te pieniądze jestem pozytywnie zaskoczony masywnością.
Kupowałem na ali w Limit Racing Co, wszystko poszło szybko przyjemnie i paczka doszła w 12 dni, zapłaciłem 180zł 8-) za pompę i klamkę sprzęgła, a chińczyk chociaż po angielskiemu nie zabardzo, to stara się pomóc jak może. Od razu wziąłem klamkę sprzęgła, ale tam niestety będzie trzeba przerobić śrubę klamki bo jak dla mnie jest za dużo luzu, oprócz tego do mojej zx6r 97 pasuje p&p, ale wiem że w fazerze trzeba wsadzić starą obsadę linki sprzęgła, bo pancerz jest za gruby.

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Kwazi » czwartek 23 mar 2017, 23:48

obojętnie i tak wszystkie tam sa lepsze niz te oferowane w Kawie/Suzi

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Kacza » poniedziałek 20 mar 2017, 16:40

..jak bedziesz w moim wieku . .. .


:D

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: songoku » poniedziałek 20 mar 2017, 08:57

...pompa bo jest miekka jak fallus...
Kaczę chyba trapia jakies problemy ;)

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Kacza » poniedziałek 20 mar 2017, 00:13

Kwazi o ktorych modelach mowisz ?rocznikowo ?

Mam w gixie pompe... w sumie to ciezko to nazwac pompa bo jest miekka jak fallus ... mimo kilku krotnego odpowietrzania dalej jest HUJNIA :D

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Kwazi » środa 08 mar 2017, 23:15

raz na sezon pasowało by przejrzeć i przeczyścić całość
w drogówkach się tego niestety nie robi- podstawa klocki/płyn i tyle...
co do pompy jeszcze tanim pomyslem jest zmiana na seryjną pompe od R6/R1,sa lepsze niz to co Kawa oferuje

czytałem dawno temu o przeszczepianiu do 636 03-04 tarczy i zacisków prawdopodobnie z Yamahy,dorobione adaptery i hulało

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: jakuba » sobota 04 mar 2017, 08:51

Odgrzeję kotleta - miałem w 10 IIgen problem z hamulcami, po zmianie na oploty nie udało mi się osiągnąć spodziewanych efektów (objawy identyczne jak w innym poście Tester), do momentu gruntownego czyszczenia i przeglądu nieszczęsnych zacisków Tokico, pompa została ori, tylko dobre klocki SBS. Płyn hamulcowy poziom niżej od RBF 660 - chyba 600..
Teraz w 636 z 2003 roku walczyłem z tym samym - zaciski Tokico od razu do czyszczenia, pompa stokowa ale radialna od nowszej 10, oploty, klocki SBS HS i ogólnie hamulce są żyleta, są dozowalne ale od pierwszego walnięcia w klamę robi stopala

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Kwazi » poniedziałek 26 gru 2016, 21:20

w nowych ZX masz racje -ok
w starszych ZX te Tokico sa naprawde słabe

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: songoku » piątek 09 gru 2016, 14:21

jak dla mnie na ulicy to przerost formy nad treścią :)

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Kwazi » niedziela 27 lis 2016, 20:39

Co do seryjnej pompy jak dla mnie dramat,nie potrafie na niej fefektywnie latac,choc zawodnicy (a raczej jeden he he)w Polskich stokach na niej nakurwia(bo musi) i mówi ze daje rade,jako tako
co mnie dziwi...

Pierwsza sprawa to jakiego hamowanie oczekujesz?

Pompa
Brembo oferuje duza siłe hamowania typu on-off (albo hamujesz albo jedziesz)
Ta pompa 19x20 jak dla mnie nie jest calkowicie dozowalna
np.Beringer jest bardzo dozowalny,daje wyczuwalna siłe hamowania i jest duzo bardziej zaawansowany

Kawasaki jako forma oferuje we wczesniejszych modelach Tokico(calkowity dramat) obecnie w nowszych modelach pakowany Nissin robi juz robote

zmien pompe+przewody oplot+RBF 660(płyn) i zamknij to jakimis dobrymi klockami SBS
Nie wiem czy to kirunek ulicy czy tor,wiec nie polecam konkretnech modeli klocków
Róznice po zmienie odczujesz napewno

jak cos pytaj

Pompa hamulcowa Brembo

Post autor: Tester » środa 23 lis 2016, 10:08

Cześć, jest sens pakować pompę hamulcową Brembo bez jakiejkolwiek ingerencji w zaciski? Sama pompa poprawi czucie hamowania czy kasa wydana bez sensu?

Na górę