Remont silnika 2T

Wskazówki do samodzielnych działań przy motocyklu

Moderator: songoku

Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Remont silnika 2T

Postautor: levis » sobota 10 lis 2012, 13:11

cześć.

Co prawda remont dotyczy skutera, ale zasada remontu jest bardzo podobna :-)

Objaw - słaby rozruch, duże spalanie, średnia moc

koniec jazdy - w drodze do pracy, zgasł i już nie dało się zapalić, nawet wlewając wahę bezpośrednio do cylindra.

zabieramy się do roboty:

odkręcamy śrubki od wydechu i odciągamy go od cylindra.

odkręcamy śrubki trzymające głowicę i ściągamy ją delikatnie z cylindra.

Teraz zdejmujemy cylinder i już mamy tłok na wierzchu.

Zdejmujemy zabezpieczenie sworznia tłoka i wypychamy sworzeń w kierunku wyjętego zabezpieczenia.

zdejmujemy tłok.

Tak wygląda (chyba zatarty) tłok i lekko porysowany cylinder.

Winne okazało się chyba smarowanie, gdyż jeden z przewodów jest lekko uszkodzony i pompa oleju dostarczała za mało oleju do mieszanki.

to chyba tyle ;-)

CDN

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
MateuSzVs

Postautor: MateuSzVs » sobota 10 lis 2012, 15:11

Siema Levis. To jakiś markowy skuter? ten cylek jest na nicasilu czy tulei? Jeśli nicasil to oddaj go do honowania i pomiarów. A jeśli tuleja to szlif, o ile dostaniesz później tłok w odpowiedniej selekcji ;-)

Przeczytałem tytuł i już myślałem że zakupiłeś kx'a... :-P
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » sobota 10 lis 2012, 15:45

Hmm .. ze zdjęć wynika że nie ma tam tulei ....
Pozdro !!
Awatar użytkownika
herdi
Posty: 360
Rejestracja: czwartek 04 paź 2012, 07:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika 2T

Postautor: herdi » niedziela 11 lis 2012, 07:35

Widze Levi że wreszcie wziąłeś się za poważne sprzęty - gratulacje :D ;)
Pozdro
Herdek

Castel De Motojama.pl - najlepszy Warszawski serwis motocykli :)
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » niedziela 11 lis 2012, 12:35

zawsze chciałem być mistrzem skuterów :D

To skuter żony, ale ja czasem też na nim pomykam :-)


Cylek jest żeliwny, więc oddam do szlifu + tłok Vertex

Muszę jeszcze sprawdzić te smarowanie przewody od pompy, bo coś mi się tam nie podoba...
Awatar użytkownika
ryszard1964-r1
Posty: 756
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
Lokalizacja: Wierzchucino

Postautor: ryszard1964-r1 » poniedziałek 12 lis 2012, 14:40

znaczy można honować ,tak?Pytam z ciekawości,bo jak mój syn miał kiedyś aprilię RS 50,to tylko tłok kupowałem nadwymiarowy,bo cylinder podobno taki twardy,że się go nie obrabia.(tak mi powiedział gostek z serwisu Aprilii) No ale tam jest 12 tysi obrotów
MateuSzVs

Postautor: MateuSzVs » poniedziałek 12 lis 2012, 18:53

rysiek, syn w tej apce miał cylinder pokryty nicasilem właśnie. Jego się nie szlifuje, można jedynie delikatnie honować.
Awatar użytkownika
ryszard1964-r1
Posty: 756
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
Lokalizacja: Wierzchucino

Postautor: ryszard1964-r1 » poniedziałek 12 lis 2012, 20:53

aha,no widzisz,człek całe życie sie uczy a i tak głupi umrze
Grzybek ZX9R
Posty: 191
Rejestracja: poniedziałek 01 paź 2012, 08:55
Lokalizacja: Okol. Pułtuska

Postautor: Grzybek ZX9R » wtorek 13 lis 2012, 23:31

Levis takie remonty opierdala na śniadanie... - po to mu też ketchup ujęty na jednym ze zdjęć ;-) hehe
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » środa 14 lis 2012, 11:45

dokładnie, ketchup to podwaliny mojej żywności :D
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Gość

Postautor: Gość » środa 20 mar 2013, 08:26

i co z tym remontem bo jakoś się doczekać nie mogę:)
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » środa 20 mar 2013, 11:01

czekam na tłok
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Gość

Postautor: Gość » środa 20 mar 2013, 14:43

już nie czekasz :) dostałeś dzisiaj czekam na dalsze info
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » środa 10 kwie 2013, 13:15

Dobra, wracam do tematu :-)

skuter już lata i ma się dobrze.

Na pierwszy ogień poszedł cylinder do szlifu. Jako, że jest żeliwny, to szlif był wskazany.

Sprawdziłem, jakie są możliwe dostępne rozmiary: 40.00 (nominał), 40.20 , 40.40 itd.

Pan ze szlifierni, powiedział, że tłok dało się wyszlifować na pierwszy szlif, czyli 40.20 i taki też tłok zamówiłem.

Zdecydowałem się na tłok Meteor'a, bo wydaje się być najlepszym stosunkiem cena / jakość. Oczywiście mogłem zdecydować się na tłok np Vertexa, ale w sumie mój skuter to prawie seria, więc sobie odpuściłem.

No dobra, co zrobiłem.

Szpilki cylindra były w kiepskim stanie, więc je wykręciłem i wymieniłem na nowe. Sprawdziłem również stan łożysk sworznia tłoka.


Obrazek

Obrazek


Po wkręceniu szpilek, trzeba było nałożyć pierścienie na tłok. Czynność wymaga precyzji i ostrożności, aby delikatne pierścienie nie pękły.

Obrazek


Przy zakładaniu, trzeba uważać, żeby założyć je odpowiednio na zamek, tzn, żeby po zaciśnięciu pierścieni złączyły się całkowicie a ich wcięcie było na specjalnej wypustce w rowku tłoka.

Widać to na zdjęciu:

Obrazek


Po umieszczeniu nowej uszczelki cylindra, nakładany cylinder na tłok, uważając, żeby pierścienie się nie przesunęły. Oczywiście możemy nasmarować tłok oraz cylinder olejem do silników 2T.

Obrazek


Potem zostaje już tylko założenie głowicy i dokręcenie śrub na krzyż momentem 10Nm a potem 14Nm.


Co ciekawe, po remoncie musiałem zmniejszyć dawkę paliwa na biegu jałowym, po po wzroście kompresji cylinder zasysał zbyt dużo paliwa w porównaniu do tego co było wcześniej
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość