Remont silnika 2T
Moderator: songoku
Remont silnika 2T
cześć.
Co prawda remont dotyczy skutera, ale zasada remontu jest bardzo podobna :-)
Objaw - słaby rozruch, duże spalanie, średnia moc
koniec jazdy - w drodze do pracy, zgasł i już nie dało się zapalić, nawet wlewając wahę bezpośrednio do cylindra.
zabieramy się do roboty:
odkręcamy śrubki od wydechu i odciągamy go od cylindra.
odkręcamy śrubki trzymające głowicę i ściągamy ją delikatnie z cylindra.
Teraz zdejmujemy cylinder i już mamy tłok na wierzchu.
Zdejmujemy zabezpieczenie sworznia tłoka i wypychamy sworzeń w kierunku wyjętego zabezpieczenia.
zdejmujemy tłok.
Tak wygląda (chyba zatarty) tłok i lekko porysowany cylinder.
Winne okazało się chyba smarowanie, gdyż jeden z przewodów jest lekko uszkodzony i pompa oleju dostarczała za mało oleju do mieszanki.
to chyba tyle ;-)
CDN
Co prawda remont dotyczy skutera, ale zasada remontu jest bardzo podobna :-)
Objaw - słaby rozruch, duże spalanie, średnia moc
koniec jazdy - w drodze do pracy, zgasł i już nie dało się zapalić, nawet wlewając wahę bezpośrednio do cylindra.
zabieramy się do roboty:
odkręcamy śrubki od wydechu i odciągamy go od cylindra.
odkręcamy śrubki trzymające głowicę i ściągamy ją delikatnie z cylindra.
Teraz zdejmujemy cylinder i już mamy tłok na wierzchu.
Zdejmujemy zabezpieczenie sworznia tłoka i wypychamy sworzeń w kierunku wyjętego zabezpieczenia.
zdejmujemy tłok.
Tak wygląda (chyba zatarty) tłok i lekko porysowany cylinder.
Winne okazało się chyba smarowanie, gdyż jeden z przewodów jest lekko uszkodzony i pompa oleju dostarczała za mało oleju do mieszanki.
to chyba tyle ;-)
CDN
Re: Remont silnika 2T
Widze Levi że wreszcie wziąłeś się za poważne sprzęty - gratulacje
Pozdro
Herdek
Castel De Motojama.pl - najlepszy Warszawski serwis motocykli
Herdek
Castel De Motojama.pl - najlepszy Warszawski serwis motocykli
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
-
- Posty: 191
- Rejestracja: poniedziałek 01 paź 2012, 08:55
- Lokalizacja: Okol. Pułtuska
dokładnie, ketchup to podwaliny mojej żywności
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Dobra, wracam do tematu :-)
skuter już lata i ma się dobrze.
Na pierwszy ogień poszedł cylinder do szlifu. Jako, że jest żeliwny, to szlif był wskazany.
Sprawdziłem, jakie są możliwe dostępne rozmiary: 40.00 (nominał), 40.20 , 40.40 itd.
Pan ze szlifierni, powiedział, że tłok dało się wyszlifować na pierwszy szlif, czyli 40.20 i taki też tłok zamówiłem.
Zdecydowałem się na tłok Meteor'a, bo wydaje się być najlepszym stosunkiem cena / jakość. Oczywiście mogłem zdecydować się na tłok np Vertexa, ale w sumie mój skuter to prawie seria, więc sobie odpuściłem.
No dobra, co zrobiłem.
Szpilki cylindra były w kiepskim stanie, więc je wykręciłem i wymieniłem na nowe. Sprawdziłem również stan łożysk sworznia tłoka.
Po wkręceniu szpilek, trzeba było nałożyć pierścienie na tłok. Czynność wymaga precyzji i ostrożności, aby delikatne pierścienie nie pękły.
Przy zakładaniu, trzeba uważać, żeby założyć je odpowiednio na zamek, tzn, żeby po zaciśnięciu pierścieni złączyły się całkowicie a ich wcięcie było na specjalnej wypustce w rowku tłoka.
Widać to na zdjęciu:
Po umieszczeniu nowej uszczelki cylindra, nakładany cylinder na tłok, uważając, żeby pierścienie się nie przesunęły. Oczywiście możemy nasmarować tłok oraz cylinder olejem do silników 2T.
Potem zostaje już tylko założenie głowicy i dokręcenie śrub na krzyż momentem 10Nm a potem 14Nm.
Co ciekawe, po remoncie musiałem zmniejszyć dawkę paliwa na biegu jałowym, po po wzroście kompresji cylinder zasysał zbyt dużo paliwa w porównaniu do tego co było wcześniej
skuter już lata i ma się dobrze.
Na pierwszy ogień poszedł cylinder do szlifu. Jako, że jest żeliwny, to szlif był wskazany.
Sprawdziłem, jakie są możliwe dostępne rozmiary: 40.00 (nominał), 40.20 , 40.40 itd.
Pan ze szlifierni, powiedział, że tłok dało się wyszlifować na pierwszy szlif, czyli 40.20 i taki też tłok zamówiłem.
Zdecydowałem się na tłok Meteor'a, bo wydaje się być najlepszym stosunkiem cena / jakość. Oczywiście mogłem zdecydować się na tłok np Vertexa, ale w sumie mój skuter to prawie seria, więc sobie odpuściłem.
No dobra, co zrobiłem.
Szpilki cylindra były w kiepskim stanie, więc je wykręciłem i wymieniłem na nowe. Sprawdziłem również stan łożysk sworznia tłoka.
Po wkręceniu szpilek, trzeba było nałożyć pierścienie na tłok. Czynność wymaga precyzji i ostrożności, aby delikatne pierścienie nie pękły.
Przy zakładaniu, trzeba uważać, żeby założyć je odpowiednio na zamek, tzn, żeby po zaciśnięciu pierścieni złączyły się całkowicie a ich wcięcie było na specjalnej wypustce w rowku tłoka.
Widać to na zdjęciu:
Po umieszczeniu nowej uszczelki cylindra, nakładany cylinder na tłok, uważając, żeby pierścienie się nie przesunęły. Oczywiście możemy nasmarować tłok oraz cylinder olejem do silników 2T.
Potem zostaje już tylko założenie głowicy i dokręcenie śrub na krzyż momentem 10Nm a potem 14Nm.
Co ciekawe, po remoncie musiałem zmniejszyć dawkę paliwa na biegu jałowym, po po wzroście kompresji cylinder zasysał zbyt dużo paliwa w porównaniu do tego co było wcześniej
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość