pc5 plus autotune
Moderator: songoku
Z tego co wiem w Autotune właśnie chodzi o to żeby hamownię ominąć.Przede wszystkim jeśli ma działać to trzeba to wszystko dostroić na HAMOWNI! W innym wypadku to tylko lepsze samopoczucie - powie Wam to każdy kto się zajmuje na poważnie tuningiem a nie tylko sprzedawaniem gratów.
Co do tuningu, masz rację z hamownią, że przy montażu części tuningowych hamowanie to podstawa, aczkolwiek w Polsce jest dosyć wielu partaczy i tak naprawdę nikt nie bierze odpowiedzialności za to co robi.
a to ciekawe - znaczy się co zastosowanie autotune podnosi zużycie paliwa ? bo we wszystkich znanych mi przypadkach gdzie zabudowany został system PAIR plus dolozone sa odpowiednio deykowane kokretne wydechy( aczkolwiek w jednym przypadku wydech nie był markowy a robiony u Edzia ) spalanie dość wyraźnie spadlo.Żeby to wszystko działało powinieneś wymienić układ wydechowy lub wyciąć katalizator i zamontować sportową końcówkę.
Dobrym pomysłem będzie także wymiana filtrów powietrza.
Przygotuj się na większe spalanie moja 12 paliwa granicach 12 litrów.
Żeby autotune dobrze działał musisz wywalić system czystego powietrza.
i niby jak autotune ma zastepowac hamowanie ? to ze możesz podlubac sobie tam w ustafieniah AFR i to dla każdego biegu osobno nie oznacza ze obejdzie się bez hamowni. niby skad masz iwedizec jakie waartosci będą najlepsze dla danego egzemplarza na danych podzespołach ? co ty jakiś hary poter jesteś ? jeśli jesteś w stanie to zgadywać możesz być najlepszym specem od tunu na swiecie :-) na oko to chlop w spzitalu umarl :-)
wciągam hayabusy jak słoń dropsy nosem
Zadaniem Power Commandera jest dodanie paliwa. Więcej powietrza dostaje się do silnika, więcej spalin może z niego się wydostać, więc autotune sprawdza skład mieszanki ilość tlenu w spalinach i w związku z tym np. wzbogaca mieszankę.
Nie słyszałem, żeby moto po tuningu paliło mniej.
Autotune to nie zwykła sonda AFR, sonda at ma za zadanie zmianę mieszanki w trakcie użytkowania motocykla.
We have taken virtually the same technology that our patented Tuning Link dynamometer software (for automated Dyno tuning) uses, along with Bosch Wide Band O2 sensors and miniaturized it to be used on your bike, ATV, or UTV, while you ride.
Once installed, the Auto Tune kit monitors the fuel mixture (by installing the included Wide Band O2 sensor in the exhaust). It then sends this information to the Power Commander V and automatically corrects it while you ride. Each map that we offer has preset Air/Fuel ratio values included that we find to be the best overall settings. This lets you simply plug in the unit and let it do the work. For Harley Davidson models we ever monitor and adjust each cylinder individually for increased precision as on these models required fueling can vary significantly between the front and rear cylinder.
For advanced users that would like to change the Air/Fuel ratios from our baseline they are fully adjustable. Each throttle opening/rpm combination is individually adjustable, so that you can have both fuel economy, during cruise, while maintaining peak output at larger throttle openings. For most models of bikes it is also possible to adjust the Air/Fuel ratios "per gear". This gives you total control of the fueling in every gear and throttle/rpm area if required.
Nie słyszałem, żeby moto po tuningu paliło mniej.
Autotune to nie zwykła sonda AFR, sonda at ma za zadanie zmianę mieszanki w trakcie użytkowania motocykla.
We have taken virtually the same technology that our patented Tuning Link dynamometer software (for automated Dyno tuning) uses, along with Bosch Wide Band O2 sensors and miniaturized it to be used on your bike, ATV, or UTV, while you ride.
Once installed, the Auto Tune kit monitors the fuel mixture (by installing the included Wide Band O2 sensor in the exhaust). It then sends this information to the Power Commander V and automatically corrects it while you ride. Each map that we offer has preset Air/Fuel ratio values included that we find to be the best overall settings. This lets you simply plug in the unit and let it do the work. For Harley Davidson models we ever monitor and adjust each cylinder individually for increased precision as on these models required fueling can vary significantly between the front and rear cylinder.
For advanced users that would like to change the Air/Fuel ratios from our baseline they are fully adjustable. Each throttle opening/rpm combination is individually adjustable, so that you can have both fuel economy, during cruise, while maintaining peak output at larger throttle openings. For most models of bikes it is also possible to adjust the Air/Fuel ratios "per gear". This gives you total control of the fueling in every gear and throttle/rpm area if required.
widać słuchasz nie tego co potrzeba :-)
tunning nie polega na tym żeby bez końca zwiekszac dawke paliwa :-) owszem można doprowadzić do tego ze będzie się waha lac jak z kranu tylko czy to ma jkeies konkretne przelozenie na osiągi ?
masz jakies papiery z hamowania swojego wozka ? czy tylko opierasz się na opisach reklamowych z kartonikow typu K&n +5 % szmocy a akrapovic ( inny markowy wydech) +10 % szmocy ?
oczywiście w pewnych warunkach zakaldajac ze masz możliwość uzyskania odpowiedniego AFR szpej będzie więcej palil a w standardowym tunie gdzie nie ma potrzeby obciążania silnika w granicach jego wytrzymalosci ( nie jesteś profi sportowcem) taki mod jest całkowicie bez senni bezużyteczny dla zwykłego rajdera na drodsze bo nie wprawi moto w takie warunki pracy
tunning nie polega na tym żeby bez końca zwiekszac dawke paliwa :-) owszem można doprowadzić do tego ze będzie się waha lac jak z kranu tylko czy to ma jkeies konkretne przelozenie na osiągi ?
masz jakies papiery z hamowania swojego wozka ? czy tylko opierasz się na opisach reklamowych z kartonikow typu K&n +5 % szmocy a akrapovic ( inny markowy wydech) +10 % szmocy ?
oczywiście w pewnych warunkach zakaldajac ze masz możliwość uzyskania odpowiedniego AFR szpej będzie więcej palil a w standardowym tunie gdzie nie ma potrzeby obciążania silnika w granicach jego wytrzymalosci ( nie jesteś profi sportowcem) taki mod jest całkowicie bez senni bezużyteczny dla zwykłego rajdera na drodsze bo nie wprawi moto w takie warunki pracy
wciągam hayabusy jak słoń dropsy nosem
Nie mam żadnych pomiarów z hamowni. Nie opieram się na żadnych reklamach. Co do tuningu 12 coś tam wiem, spokojna głowa, sorry nitro, ale pewnie wiem nawet więcej niż Tywidać słuchasz nie tego co potrzeba :-)
tunning nie polega na tym żeby bez końca zwiekszac dawke paliwa :-) owszem można doprowadzić do tego ze będzie się waha lac jak z kranu tylko czy to ma jkeies konkretne przelozenie na osiągi ?
masz jakies papiery z hamowania swojego wozka ? czy tylko opierasz się na opisach reklamowych z kartonikow typu K&n +5 % szmocy a akrapovic ( inny markowy wydech) +10 % szmocy ?
oczywiście w pewnych warunkach zakaldajac ze masz możliwość uzyskania odpowiedniego AFR szpej będzie więcej palil a w standardowym tunie gdzie nie ma potrzeby obciążania silnika w granicach jego wytrzymalosci ( nie jesteś profi sportowcem) taki mod jest całkowicie bez senni bezużyteczny dla zwykłego rajdera na drodsze bo nie wprawi moto w takie warunki pracy
pewnie tak ;-) i pewnie dlatego nie masz jej shamowanej bo wies zile wyjdzie :-)
a tak na marginesie przypuszczam ze na seri w silniu , zabudowanym PAIR i dobrym wydechu przestawienie TPS i timingow da tyle samo co wladowanie jakiejś zbędnej elektroniki :-) no ale ze swoim szpejem każdy robi co chce :-)
a tak na marginesie przypuszczam ze na seri w silniu , zabudowanym PAIR i dobrym wydechu przestawienie TPS i timingow da tyle samo co wladowanie jakiejś zbędnej elektroniki :-) no ale ze swoim szpejem każdy robi co chce :-)
wciągam hayabusy jak słoń dropsy nosem
Ja bym nie ruszał TPS'u, sam to zrobiłem i żałowałem, później się meczyłem,pewnie tak ;-) i pewnie dlatego nie masz jej shamowanej bo wies zile wyjdzie :-)
a tak na marginesie przypuszczam ze na seri w silniu , zabudowanym PAIR i dobrym wydechu przestawienie TPS i timingow da tyle samo co wladowanie jakiejś zbędnej elektroniki :-) no ale ze swoim szpejem każdy robi co chce :-)
żeby wrócić do serii. To jest odczuwalny mod (ponieważ zwiększa dawkę paliwa),
ale przy dalszych modyfikacjach jest do dupy.
Rozumiem, że chodzi Ci o "podkręcenie go". Robisz to woltomierzem czy na wyczucie?
Jak chcesz zmienić timing, spiłować podkładki pod czujnikiem?
Pewnie czytałeś poradnik Dave'a co?
tez i pare innych rzeczy tez i tmingi się mierzy woltomierzemi to cyfrowym :-) a nie TPS :-) i tak jak miedzy innymi Dave pisze sa to porady do DRAG i wtedy ladowanie tych wszystkich rzeczy ma sens lacznie z wierceniem otworow olejowych w koszach itd. jest jeszcze pare innych fajnych miejsc np. amerykańskie fora no ale wiesz dużo wiec pewne je tez pozwiedzales.
silnik masz serie czy cos z nim robiles oproc zpojrywy zaworow bo zdaje się cos tam pisales ze chyba wymieniales ?
pisales ze masz 20 map tuningowych ale rozumiem ze sa to poosciagane mapy z internetu bo skoro nie hamowales moto to znaczy ze nikt dedykowanej mapy nie zrobil. ot i taki to widzisz tunning. dokładanie zabawek które jak songo napisał nie wiadomo czy dzialaja :-)
tyle bo można pisać i pisa a bez konkretnych papierów na to to pozostaniemy w swiecie historii o czym szumia wierzby :-)
silnik masz serie czy cos z nim robiles oproc zpojrywy zaworow bo zdaje się cos tam pisales ze chyba wymieniales ?
pisales ze masz 20 map tuningowych ale rozumiem ze sa to poosciagane mapy z internetu bo skoro nie hamowales moto to znaczy ze nikt dedykowanej mapy nie zrobil. ot i taki to widzisz tunning. dokładanie zabawek które jak songo napisał nie wiadomo czy dzialaja :-)
tyle bo można pisać i pisa a bez konkretnych papierów na to to pozostaniemy w swiecie historii o czym szumia wierzby :-)
wciągam hayabusy jak słoń dropsy nosem
Ta wszystkie fora mam opanowane. Znam ludzi od 12 z całego świata:)
Tps ustawiałem voltomierzem do pozycji OEM. Silnik ma wyższą kompresję, polerka kanałów i gniazda na 3 kąty. Mapy pochodzą od Muzzyego na paliwo minimum 94 oktany,
z tego względu, że PC steruje wyprzedzeniem zapłonu max do 5 stopni.
Powiem szczerze na hamownię nie pojechałem (mimo iż motocykl był zrobiony na 100%),
1.ponieważ kazano mi podpisać papier, że jak coś się stanie z silnikiem to firma nie ponosi odpowiedzialności, no i się nie zdecydowałem.
2. nie ufam polskim mechanikom, bo miałem mnóstwo przygód.
3. motocykl jeździ OK, mam w planach modyfikację wałków, może w tedy uda mi się dotrzeć na hamownię za granicę lub do porządnego Polaka.
Tps ustawiałem voltomierzem do pozycji OEM. Silnik ma wyższą kompresję, polerka kanałów i gniazda na 3 kąty. Mapy pochodzą od Muzzyego na paliwo minimum 94 oktany,
z tego względu, że PC steruje wyprzedzeniem zapłonu max do 5 stopni.
Powiem szczerze na hamownię nie pojechałem (mimo iż motocykl był zrobiony na 100%),
1.ponieważ kazano mi podpisać papier, że jak coś się stanie z silnikiem to firma nie ponosi odpowiedzialności, no i się nie zdecydowałem.
2. nie ufam polskim mechanikom, bo miałem mnóstwo przygód.
3. motocykl jeździ OK, mam w planach modyfikację wałków, może w tedy uda mi się dotrzeć na hamownię za granicę lub do porządnego Polaka.
no sam się dziwię, mogą to chłopaki z Wawy potwierdzić. Przy normalnej jeździe (wiadomo jak normalnej ;-) ) mieszczę się poniżej 7,5 na 100 km... a na torze to chyba 12 pali ale to wiadomo prawie zawsze czerwone pole...
[ Dodano: 2014-02-27, 19:33 ]
p.s od KHI to jest szpec w Kielcach i tam można śmiało jechać - on Ci prawde powie :-)
[ Dodano: 2014-02-27, 19:33 ]
p.s od KHI to jest szpec w Kielcach i tam można śmiało jechać - on Ci prawde powie :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości