spadaja obroty

Wszystkie problemy dotyczące mechaniki

Moderator: songoku

Awatar użytkownika
radek_k
Posty: 85
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

spadaja obroty

Postautor: radek_k » wtorek 03 lut 2015, 21:14

nie wiem czy to mechaniczny problem czy coś z elektroniką ale od jakiegoś czasu po odpaleniu i wyłączeniu się ssania obroty spadają do 0 i moto gaśnie. ma ktoś pomysł z czym to może być związane?
Awatar użytkownika
ryszard1964-r1
Posty: 756
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
Lokalizacja: Wierzchucino

Postautor: ryszard1964-r1 » wtorek 03 lut 2015, 22:25

pewnie masz mimo to pokrętło wolnych obrotów. Podkręć. Czasem najprostsze rzeczy są najskuteczniejsze. Jak nie,to warsztat. Ja tak miałem w 636 `06. Bo jak elektronika,to nie zbadasz samemu. Wystarczy jeden zjebany czujnik
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » środa 04 lut 2015, 06:07

od jakiegoś czasu czyli od kiedy ?

Pamiętaj, że na dworze jest zimno, a parametry motocykla nie są przystosowane do pracy w takiej temperaturze.

Ja polecam poczekać do nieco cieplejszych dni i ewentualnie sprawdzić regulację wolnych obrotów, bo może faktycznie śrubka od wibracji się odkręciła i przepustnice są zamknięte...
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
majkelek84
Posty: 1326
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:50
Lokalizacja: Warszawa - Bielany/Białołęka

Postautor: majkelek84 » czwartek 05 lut 2015, 22:27

Yyyy jakaś bzdura o tych parametrach, może być -30 i musi kurna dzialac, po to jest komp by dostosowywać parametry do info z czujnika.
Awatar użytkownika
radek_k
Posty: 85
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: radek_k » sobota 07 lut 2015, 09:36

właśnie jeszcze jak było w miarę ciepło to zaczęło się to dziać powyżej 10 stopni i też myślę, że temperatura nie powinna mieć znaczenia, po prostu dłużej nie powinien schodzić na niższe obroty.
poszukam informacji o regulacji wolnych obrotów, bo szczerze nie mam pojęcia jak to obsługiwać i nigdy tego nie ruszałem. dzięki za pomoc, dam znać czy pomogło
Ozd
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 17 sie 2014, 11:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Postautor: Ozd » wtorek 17 lut 2015, 15:01

Podepnę się pod temat. U mnie dzieje się coś takiego jak na tym filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=YJFqC4k-pbI
Podkręcenie obrotów jałowych nic nie dało, gdyż i tak spadają na chwilę, by znów po chwili się podnieść. Czasami też przy redukcji do świateł potrafią spaść, wtedy też mają problem aby się podnieść. Koleś pisze że jakiś wężyk był źle podłączony, ale nie pisze jaki. Jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » wtorek 17 lut 2015, 16:05

Check engine zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu motocykla ?

zdejmij bak - przejrzyj wszystkie przewody podciśnieniowe, czy nie jest któryś odczepiony/naderwany.

Jak obroty spadają, to ja raczej obstawiam przelanie niż lewe powietrze.

Czy jak sobie chodzi na wolnych obrotach to też obroty spadają ?

Wykręć świece i sprawdź w jakim są stanie.

Możesz podłączyć wakuometry i sprawdzić, czy przepustnice są zsynchronizowane.

No kurde, jest masa rzeczy - bak do góry i działasz :]
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Ozd
Posty: 22
Rejestracja: niedziela 17 sie 2014, 11:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Postautor: Ozd » wtorek 17 lut 2015, 16:21

Zgubiłem wężyk od airboxa, ten co jest podłączony od dołu w lewym rogu zakończony taką buteleczką, może to mieć jakiś wpływ?
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » wtorek 17 lut 2015, 19:07

zdjęcia kolego, zdjęcia - może wtedy coś podpowiemy :-)

raczej to nie jest nic co ma wpływ na pracę silnika - ja obstawiam, że to jakaś odma / zbiorniczek na wypluty olej
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
bullet
Posty: 796
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 11:22
Lokalizacja: Oleśnica

Postautor: bullet » wtorek 17 lut 2015, 21:28

to raczej zborniczek na wode ,czyli wilgoć z układu .. .w manualach jest zawsze info że to zbiorniczek na wode która się skrapla w układzie podcisnienia i airboxa
zx9r - Z1000 - ZX10R
Awatar użytkownika
Lolka
Posty: 624
Rejestracja: czwartek 21 lis 2013, 22:45
Lokalizacja: lubelskie

Postautor: Lolka » środa 18 lut 2015, 10:09

w mojej starej 636 była podobna sytuacja, okazało się że na czwartym cylindrze miałam 4atmosfery mniej jak na pozostałych i moto zachowywało się dokładnie tak samo, wolne obroty trzymał dopiero od 1600, trochę pomogła wymiana świec na irydowe i regulacja zaworów, ale do konca sie tego wyeleminować nie dało możesz zrzucić górę airboxa i spróbować czy bez filtra zachowa się ta samo, a tak w ogóle jedź do mechaniora i nie kombinuj :-P
Awatar użytkownika
jewon
Posty: 926
Rejestracja: poniedziałek 01 paź 2012, 23:53
Lokalizacja: TW89AA

Postautor: jewon » środa 18 lut 2015, 10:15

ten wąż z buteleczką na końcu w serwisówce widnieje pod nazwą AIR VENT DRAIN HOSE i na kocu zakorkowana jest takim małym koreczkiem i jeśli nie ma w ogóle tego węża i koreczka na końcu to może dostawać sie jakieś lewe powietrze i może zaburzać to prace układu.spróbuj ten króciec przy airboksie do którego powinien byc przymocowany ten wąż z buteleczką zaślepić czymś choćby gumą do żucia i spróbuj sie przejechać i sprawdzić czy dalej wystepują objawy
Awatar użytkownika
Lolka
Posty: 624
Rejestracja: czwartek 21 lis 2013, 22:45
Lokalizacja: lubelskie

Postautor: Lolka » środa 18 lut 2015, 10:21

w mojej 636 jak się silnik kończył w tym zbiorniczku zaczął się zbierać olej :shock:
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » środa 25 lut 2015, 14:46

Podepnę się pod temat. U mnie dzieje się coś takiego jak na tym filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=YJFqC4k-pbI
No ale koleś tam pisze w tym linku z filmem że WYMIENIŁ POMPę PALIWOWĄ i problem ROZWIĄZANY ...
??
Pozdro !!
Awatar użytkownika
Lolka
Posty: 624
Rejestracja: czwartek 21 lis 2013, 22:45
Lokalizacja: lubelskie

Postautor: Lolka » środa 25 lut 2015, 17:32

no Ozd ktoś Ci to zdiagnozował w końcu? bo w sumie "podobny problem" to może być całkiem inny problem, u kolesia z filmiku mogła to być pompa paliwowa a tu moze byc cos innego

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości