Obcy IV - Z1000 by tecmax
Obcy IV - Z1000 by tecmax
to i ja się pochwalę:
akcesoria:
Crashe - Kawasaki
Osłony dekli - Kawasaki
Lusterka - Kawasaki
Szeroka kierownica
Akcesoryjne manetki
Akcesoryjne klamki
Mocowanie tablicy.
Filtr K&N
Szyba Puig
Na dzień dzisiejszy niewidoczne na zdjęciach akcesoryjne kierunki.
Wydechów Yoshi już nie ma, od tygodnia latam na ori mandolinach w oczekiwaniu na kompletny układ wydechowy. W najbliższym czasie dojdzie jeszcze PCV Lub Bazzaz z TC, oraz strojenie całości
akcesoria:
Crashe - Kawasaki
Osłony dekli - Kawasaki
Lusterka - Kawasaki
Szeroka kierownica
Akcesoryjne manetki
Akcesoryjne klamki
Mocowanie tablicy.
Filtr K&N
Szyba Puig
Na dzień dzisiejszy niewidoczne na zdjęciach akcesoryjne kierunki.
Wydechów Yoshi już nie ma, od tygodnia latam na ori mandolinach w oczekiwaniu na kompletny układ wydechowy. W najbliższym czasie dojdzie jeszcze PCV Lub Bazzaz z TC, oraz strojenie całości
0RH+
Co mam zrobić dzisiaj zrobię pojutrze - musze mieć czas dla swojej maszyny.
Z1000 IVgen. Black Matt był Z750R - Black EDITION
Co mam zrobić dzisiaj zrobię pojutrze - musze mieć czas dla swojej maszyny.
Z1000 IVgen. Black Matt był Z750R - Black EDITION
- majkelek84
- Posty: 1326
- Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:50
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany/Białołęka
fajny potworek :>
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
ile fabrycznie wycisnęli koni z Z1000 i na ile jest potencjał z dolotem wydechoem i Power Commanderem V ? :-)
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Nie jest to demon mocy, seryjnie 142Km i 111Nm.
Jak wiadomo nie od dzisiaj tuning elektroniczny w porównaniu do mechanicznego nie przynosi MEGA rezultatów, Ten tuning to raczej fanaberia. Bardziej mi chodzi o poprawę krzywej oddawania mocy i momentu oraz reakcji na manetkę zwłaszcza w dolnym i średnim zakresie obrotów. Po wymianie nawet samej końcówki i wywaleniu Exupa tworzy się dziura w zakresie gdzies pomiedzy 3000-4500 czyli najbardziej użyteczny na co dzień. U mnie wchodzi w grę K&N + cały wydech z kolektorami. Zastanawiam się czy bedzie PCV czy przypadkiem nie wykonać ECU Flash, bo zewnętrzne komputery to tylko emulacja sygnału, a w Ecu można więcej uzyskać. Parametry które mogę zmienić przy Flaschowaniu ECU to
Map paliwa
Map zapłonu
Map STP
Map Exup
Map trakcji (w Z1000 brak kontroli trakcji)
Immo
Wiatrak
błąd pair
błąd exup
błąd O2
limitery obrotów
Sądzę że zmiana może przynieść polepszenie parametrów o ok 10%
Do tego poprzez wymianę kompletnego układu zyskuje prawie 10Kg na masie motocykla:)
Czyli z 212 robi się 202 co tez będzie miało mega wpływ na jakość prowadzenia i oddawania mocy
Jak wiadomo nie od dzisiaj tuning elektroniczny w porównaniu do mechanicznego nie przynosi MEGA rezultatów, Ten tuning to raczej fanaberia. Bardziej mi chodzi o poprawę krzywej oddawania mocy i momentu oraz reakcji na manetkę zwłaszcza w dolnym i średnim zakresie obrotów. Po wymianie nawet samej końcówki i wywaleniu Exupa tworzy się dziura w zakresie gdzies pomiedzy 3000-4500 czyli najbardziej użyteczny na co dzień. U mnie wchodzi w grę K&N + cały wydech z kolektorami. Zastanawiam się czy bedzie PCV czy przypadkiem nie wykonać ECU Flash, bo zewnętrzne komputery to tylko emulacja sygnału, a w Ecu można więcej uzyskać. Parametry które mogę zmienić przy Flaschowaniu ECU to
Map paliwa
Map zapłonu
Map STP
Map Exup
Map trakcji (w Z1000 brak kontroli trakcji)
Immo
Wiatrak
błąd pair
błąd exup
błąd O2
limitery obrotów
Sądzę że zmiana może przynieść polepszenie parametrów o ok 10%
Do tego poprzez wymianę kompletnego układu zyskuje prawie 10Kg na masie motocykla:)
Czyli z 212 robi się 202 co tez będzie miało mega wpływ na jakość prowadzenia i oddawania mocy
0RH+
Co mam zrobić dzisiaj zrobię pojutrze - musze mieć czas dla swojej maszyny.
Z1000 IVgen. Black Matt był Z750R - Black EDITION
Co mam zrobić dzisiaj zrobię pojutrze - musze mieć czas dla swojej maszyny.
Z1000 IVgen. Black Matt był Z750R - Black EDITION
Bo potocznie zwany skrótem Yamahy która go wprowadziła "exup" - podnosi stopnień sprężania kiedy gaz ( manetka, tudzież przepustnica ) nie jest odkręcony do końca .. kiedy domknięcie kanałów dolotowych nie pozwala napełnić się całkowicie cylindrom po czym sprężyć swobodnie zassanej mieszanki w całej objętości do max stopnia sprężania ... co jest jedynie słuszną drogą do uzyskiwania max mocy w danym momencie przy danych obrotach ...
Wtedy właśnie do gry wchodzi zawór w wydechu ... "uzupełnia" on pozostałą część objętości cylindra spalinami wytwarzając "poduszkę" z nich, która nie może swobodnie opuścić komory spalania ... Niewielka ilość zassanej mieszanki + pozostające spliny = większy stopnień sprężania czyli lepsze spalanie i większa moc już na odkręconej do połowy manecie ( pisząc na skróty ) .. Bo proces obejmuje też wkręcanie się silnika na obroty - kiedy zbyt mała siła ssania też uniemożliwia najefektywniejsze napełnianie cylindrów ( chodzi o efekt podciśnienia jaki powstaje w airboxie i różne tam takie )
Dlatego badanie efektu wyrzucenia tego zaworu na hamowni kiedy cała procedura polega na odkręceniu gazu do oporu i to tak że się mało co nie urwie >> jest lekko mówiąc bezcelowe i świadczy o nadzwyczajnym poziomie wiedzy badającego .....
W jeździe codziennej kiedy cały czas ruszamy i przyspieszamy z niskiego zakresu obrotów niemal nonstop .. cały czas mieszamy biegami i szukamy elastyczności na nich ... to wyrzucenie zaworu to strzał w kolano
Wtedy właśnie do gry wchodzi zawór w wydechu ... "uzupełnia" on pozostałą część objętości cylindra spalinami wytwarzając "poduszkę" z nich, która nie może swobodnie opuścić komory spalania ... Niewielka ilość zassanej mieszanki + pozostające spliny = większy stopnień sprężania czyli lepsze spalanie i większa moc już na odkręconej do połowy manecie ( pisząc na skróty ) .. Bo proces obejmuje też wkręcanie się silnika na obroty - kiedy zbyt mała siła ssania też uniemożliwia najefektywniejsze napełnianie cylindrów ( chodzi o efekt podciśnienia jaki powstaje w airboxie i różne tam takie )
Dlatego badanie efektu wyrzucenia tego zaworu na hamowni kiedy cała procedura polega na odkręceniu gazu do oporu i to tak że się mało co nie urwie >> jest lekko mówiąc bezcelowe i świadczy o nadzwyczajnym poziomie wiedzy badającego .....
W jeździe codziennej kiedy cały czas ruszamy i przyspieszamy z niskiego zakresu obrotów niemal nonstop .. cały czas mieszamy biegami i szukamy elastyczności na nich ... to wyrzucenie zaworu to strzał w kolano
Pozdro !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości