Łożysko główki ram zx10r 3gen

Wszystkie problemy dotyczące mechaniki

Moderator: songoku

cezary1985
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 08:11
Lokalizacja: Hofheim/Cz-wa

Łożysko główki ram zx10r 3gen

Postautor: cezary1985 » środa 24 cze 2015, 21:55

witam może ktoś podpowiedzieć jak dokręcić łożysk główki, czy to wogóle coś da , przy hamowaniu slychac leki stuk i fdzisiaj sie lekko przycięło, ogólnie lekko drży kiera i tylko ona a takto moto idzie jak po sznurku nic się nie dzieje
Pier...l studia, zostań Ninją
Awatar użytkownika
papdzan
Posty: 377
Rejestracja: sobota 22 gru 2012, 18:57
Lokalizacja: Uk

Postautor: papdzan » środa 24 cze 2015, 22:53

Najpierw musialbys sprawdzic w jakiej kondycji jest lozysko I jak jest ok to nasmarowac I dopiero skrecic. Moze byc tak ze uszkodzone a ty jeszcze je dokrecisz. Co do dokrecenia to musisz odkrecic gorna polke a pod nia pewnis masz taka oslonke a pod nia takie dwie nakretki z zebami. Musisz poluznic gorna a dolna dociagniac ..A potem gorna skontrowac. Nakretki sa na klucz hakowy. Krecac kiera max prawo-lewo ma byc plynny ruch Bez przyciec.
cezary1985
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 08:11
Lokalizacja: Hofheim/Cz-wa

Postautor: cezary1985 » czwartek 25 cze 2015, 12:01

a powiedz mi bez sciagania polki dam rade to dokrecic chodzi mi o to ze jeszcze tydzien zeby wytrzymalo i dam na serwis moto zeby mi to sensownie ogarneli, na nakretkach nie widac zeby kiedykolwiek bylo to ruszane wiec moze tylko kwestia dokrecenia
Pier...l studia, zostań Ninją
Awatar użytkownika
papdzan
Posty: 377
Rejestracja: sobota 22 gru 2012, 18:57
Lokalizacja: Uk

Postautor: papdzan » czwartek 25 cze 2015, 22:39

Bez poluzowania polki I jej podniesienia nie dasz rady bo polka dociska nakretki pod spodem
cezary1985
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 08:11
Lokalizacja: Hofheim/Cz-wa

Postautor: cezary1985 » czwartek 25 cze 2015, 23:30

zostawie to dla serwisu chyba
Pier...l studia, zostań Ninją
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » piątek 26 cze 2015, 11:48

Pierwsza sprawa że rozebranie tego to pikuś ale dobre imbusy + odkręcanie kierownic itd ... Do tego kiedy już zdejmiesz półkę to dwie sprawy :
- specjalny klucz bo te nakrętki są miękkie jak babskie dupy i zaraz to poniszczysz w cholerę ... nawet bicie młotkiem przez drewno = wyjebanie nakrętek a jak ktoś jest pedancik i mam mieć exponat muzealny no to od razu sznur i sucha gałąź :-( ...
- NAWET jeśli klucz będziesz miał ( ale nie taki zwykły hakowy tylko taki z wycięciami ale tzw. NASADOWY ) to czeka cię mission immpossible - czyli zdobycie klucza dynamometrycznego i ( co jeszcze gorsze ) znalezienie wartości z jaka trzeba to dokręcić :P ....

Można też użyć metody starych mechaników z brodami i wąsami do ziemi .. Dokręcać i podnosić moto na stopce i kiedy przednie koło będzie w powietrzu to skręceć kierownicę do oporu w prawo i badać organoleptycznie czy bardziej albo mniej swobodnie opada w lewo .... Ogólnie to jak nie będzie chciała sama opaść to jest za mocno ...

Można by olać system - dojebać młotkiem na maksa byle się kierownica skręcała i luzu nie będzie tylko spróbuj wtedy jechać :P ... EMOCJE NIE Z TEJ ZIEMI :-) ... motocykl będzie ci pływał po drodze w bardzo charakterystyczny sposób >>> co 2 -3 sekundy będzie go lekko ciągnęło albo w prawo albo w lewo - na przemian .... delikatnie ale bardzo wyczuwalnie ... Nie ważne czy jedziesz 20 czy 290 co 2 - 3 sekundy wyczuwalny lekki ruch motocykla od prawej do lewej ... I teraz najlepsze jest jak akurat chcesz wejść w zakręt prawy na drodze czy autostradzie skręcasz i trafiasz akurat na samoistny zwrot motocykla w prawo .. powiem ci że składa się jak malina :-) !!!! No gorzej jak trafisz na "fazę" skretu w lewo bo wrażenia tez nie kiepskie :-) !!!!

Bier klucze i kombinuj :-) .. dasz radę a co się nauczysz to twoje .. bo z tymi serwisami to Panie różnie to bywa - oby nie było gorzej niż jest :-) !!
Pozdro !!
cezary1985
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 08:11
Lokalizacja: Hofheim/Cz-wa

Postautor: cezary1985 » piątek 26 cze 2015, 20:03

haha A.S. rzeczowo i dosadnie to ujales kluczy dynamo mam ale nie jakis hakowy haha za tydzien jade do polski i na wczasy wiec bedzie czas wstawic motonga i niech wymienia lozysko przynajmniej nie bedzie straty czasu. Co do muzealnego wygladu i pedantycznosci to nie raz sie cos tam obedrze czy cos troche wkur.... no ale co zrobisz najwazniejsze zeby jezdzilo i sprawne bylo
Pier...l studia, zostań Ninją
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » sobota 27 cze 2015, 23:14

no ale co zrobisz najwazniejsze zeby jezdzilo i sprawne bylo
I takie podejście do życia mają dorośli chłopcy :-) !!!
Pozdro !!

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości