Ciasno spasowane zawory

Wszystkie problemy dotyczące mechaniki

Moderator: songoku

hajmler
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 06 paź 2015, 11:56
Lokalizacja: Wroclaw

Ciasno spasowane zawory

Postautor: hajmler » niedziela 18 paź 2015, 10:16

Witam jestem w trakcie regulacji zaworow z powodu gasniecia na cieplym silniku a ostatnio cieszko palil na zimnym,stukow zadnych nie bylo chdzil do konca bdb no moze na cieplym musialemmu gazu dodac przy odpalaniu
Robie to z kolega mechaniorem bo chce sie nauczyc i frajde mi to spawia i tak wszystkie prucz 1 sa zaciasne to nie dziwne ze nie palil ;-)
W poniedzialek podam wymiary do oceny dla was ;-)
Pytam bo nie wiem czy nie trzeba zagladnac pod glowice czego bym nie chial :-/
Prosze o konkretne odpowiedzi kiedy trzeba sciagnac glowice i zerknac na gniada zaworowe ?
Kolega jest mechanikiem samochodowym i potrzebna fachowa porada motocyklistow ;-)

[ Dodano: 2015-10-18, 11:13 ]
Mam juz wyniki ;-)
Na ssacym najmieszy ( na jednym tylko tak malo ) jest 0,05 a najwiekszy 0,15
A wydechowy najmiejszy 0,15 a najwiekszy 0,25
To chyba nic sie nie stalo z zaworami mam nadzieje
Manul ssace 0,11-0,19
Wydechowe 0,22-0,31
Awatar użytkownika
majkelek84
Posty: 1326
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:50
Lokalizacja: Warszawa - Bielany/Białołęka

Postautor: majkelek84 » niedziela 18 paź 2015, 19:13

Kawa niestety ma to do siebie, że zawory się zacieśniają. Wyregulować według manuala i sprawdzić czy wszystko ok. Jak oki to latać dalej :)
hajmler
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 06 paź 2015, 11:56
Lokalizacja: Wroclaw

Postautor: hajmler » niedziela 18 paź 2015, 19:31

Mysle ustawic ssace 0,16 a wydechowe 0,28 dpbry pomysl ? Rpzumiem ze mostki i szklani ma byc w tych samych zaworach spowrotem wiec trzeba opisac
A jak sprawdzic ten napinacz czy dobry bo lancuszek wiem
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » niedziela 18 paź 2015, 21:20

ja ustawiam dolotowe w górny zakres, wydechowe w środkowy.

Po ustawieniu zmierz kompresję - wtedy będziesz wiedział, czy trzeba zrzucać głowicę...
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
hajmler
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 06 paź 2015, 11:56
Lokalizacja: Wroclaw

Postautor: hajmler » poniedziałek 19 paź 2015, 07:18

Dzieki za szybka odpowiedz oki tak tez zrobie
A co z tym napinaczem jak go sprawdzic :-D

[ Dodano: 2015-10-19, 14:14 ]
Żeby sprawdzić wyciągnięcie łańcuszka, napinacz powinno się wyjmować w kolejności odwrotne do montażu, czyli - najpierw odkręcić środkową śrubę i wyciągnąć sprężynę, a następnie dopiero wykręcać napinacz. Wtedy (bez sprężyny) odkręcasz korpus napinacza od silnika i widzisz na którym ząbku zatrzymał się trzpień.
Pytano czy tak mam go wykrecic i spawdzic ? Ilosc zebow

[ Dodano: 2015-10-19, 16:03 ]
Ok odkopalem temat napinacza na forum i wszystko jasne ;-)
Dam znaj co i jak w postepach
Musze dobrze sobie wszystko opisac przed robota :mrgreen:

[ Dodano: 2015-10-23, 08:32 ]
Szczeline mam,grubosc plytki tez,3.50 to orginalna plytka i znia sie sugerowac w dodawaniu grugosci nowej plytki ? Wedllug tabeli
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » piątek 23 paź 2015, 23:37

kurde, masz w ogóle pojęcie o regulacji luzów zaworowych ?? dobry szczelinomierz o wartościach 0.05-0.35 skok 0.01 ? Do tego mikrometr ??

procedura jest taka: mierzysz luzy zaworowe używając szczelinomierza - zapisujesz na kartce.

Wyjmujesz płytki i mierzysz je po koleji - zapisujesz na kartce

Na podstawie dwóch powyższych widzisz, czy musisz dać płytkę cieńszą, grubszą. Tam gdzie luz mieścił się w zakresie nie trzeba oczywiście wyciągać i mierzyć płytki.

składasz do kupy.
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
ryszard1964-r1
Posty: 756
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
Lokalizacja: Wierzchucino

Postautor: ryszard1964-r1 » sobota 24 paź 2015, 00:26

Bartek,to i tak dobrze,że rozumiesz ,co chłop pisze,bo ja miewam problemy ;-) Moja rada taka :
Jak ktoś się nie zna,to dać ludziom,co się znają. Ot,co
Awatar użytkownika
majkelek84
Posty: 1326
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:50
Lokalizacja: Warszawa - Bielany/Białołęka

Postautor: majkelek84 » sobota 24 paź 2015, 09:28

Rychu tak to się niczego nie nauczy :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
ryszard1964-r1
Posty: 756
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
Lokalizacja: Wierzchucino

Postautor: ryszard1964-r1 » sobota 24 paź 2015, 20:12

też jestem fanem nauki całe życie. Ale w tym przypadku zacząłbym od nauki pisowni....
hajmler
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 06 paź 2015, 11:56
Lokalizacja: Wroclaw

Postautor: hajmler » niedziela 25 paź 2015, 11:16

Ryszard dzieki za rady ale ja znam 3 jezyki a polskiego zapominam troche.
Dzieki wszystkim za doradztwo dzialam dalej i sie ucze kumam regulacje Levis dzieki :)

[ Dodano: 2015-10-26, 12:47 ]
kolega sie pospieszyl i wyklecil napinacz a teraz nie jestem pewien w jakiej pozycji ma byc wkrecony :evil: moze ktos ma ten sam model i podpowie bo szukam na necie tenatu i nie widze
blaszki juz dzis zamowione
pzdr

[ Dodano: 2015-10-29, 11:54 ]
http://www.google.de/imgres?imgurl=http ... nIKHTYUAUo


Tu jest ten napinacz lecz dalej nie wiem jak go zamontowac w ktora strone ma isc stopka a raczej zabki od niego wydaje mi sie ze do gory ? Podpowiedz by sie przydala :-)

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości