modyfikacje elektroniczne
Moderator: songoku
AIS (Air Injection System)
The AIS injects air into the exhaust chambers as a means of burning excess fuel when the bike is decelerating
The AIS injects air into the exhaust chambers as a means of burning excess fuel when the bike is decelerating
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
To i ja się dołączę.
Masz u siebie hamownię ?
Mam już soft i chciałbym popracować nad mapą w mojej Aprilce, natomiast nie chciałbym przekroczyć magicznej wartości przyśpieszenia zapłonu... Jest na to jakaś metoda ?
Masz u siebie hamownię ?
Mam już soft i chciałbym popracować nad mapą w mojej Aprilce, natomiast nie chciałbym przekroczyć magicznej wartości przyśpieszenia zapłonu... Jest na to jakaś metoda ?
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Tester - pytanie jest prawie tak trudne jak namówienie mojej starej na numerek. Flash daje zawsze więcej możliwości bo zarządzasz nie tylko paliwem ale i innymi tematami (STP, zapłon, exup itp) Dodatkowo poprzez zmian w ECU masz dokładniejsze zmiany (piggy boxy nie mają takiego zakresu obrotów i TPS% jak fabryczna mapa, przez co ostatecznie nie masz pełnego wykorzystania możliwości). Z drugiej strony tak jak songo pisze możesz zawsze to opierdolić jak będzie potrzeba i jak będziesz szedł w dalsze modyfikacje to sobie to sam ogarniesz - pytanie do ciebie czy to już koniec zmian silnikowych/dolot/wydech itp? BO jeśli tak to ja bym poszedł we flash, jeśli zaś planujesz dalsze ciężkie przeróbki to chyba taniej wyjdzie moduł zewnętrzny - ostatecznie jak już skończysz to moduł można sprzedać a finalną mapę paliwa wgrać na ECU - tylko że nadal nie zmieniłeś ustawień pozostałych systemów co akurat w kawie ma ogromne znaczenie... Jak chcesz to dryndnij to ci postaram się to jakoś wyłożyć sensownie i coś doradzić 600403686
levis - ja korzystam z hamowni Przemka Badowskiego (speedbike) na krakowiaków - hamownia fest, bardzo dokładne wyniki, powtarzalne i nie happy dyno tylko twarda prawda i bez kompromisów. Co do samej wartości zapłonu to zależy w jakim zakresie. J nie zmieniam zapłonu więcej niż o 4* przy dużym obciążeniu na bazie badan amerykańców i paru przygód kolegów z Suzuki którzy flashowali kompy u innego gościa (zmienił zapłon o 7* przy około 8-10 tys obr na tps%100 i wypluło uszczelki plus było cmokniecie chociaż patrząc na wartości na mapie było to całkiem zasadne bo dobił do wartości które były we wcześniejszych i późniejszych zakresach). Wiec dla mnie magiczna liczba której się trzymam jest 4. Aczkolwiek niżej (o wile tps% niższy niż na 100% cie interesuje) można się bawić trochę bardziej. Kwestia krzywej zawsze w porównaniu z AFR, jeśli masz załamania a AFR jest w targecie to zapłonem idzie to podciągnąć. Chociaż w moim przypadku gdzie mam na stale 4* w całym zakresie i przy 4-6 tys obr mam dołek nie ruszam zapłonu nawet o stopień więcej bo za bardzo się boje ze pierdolnie i tyle - nie wiele tu ci chyba pomogę ale jak cos to dzwon:)
Songo - z ty rapidem to tak jak pisałem, fajnie ze można zmienić paliwo ale to nadal tylko paliwo niestety a tym w kawach wbrew pozorom nie powalczysz, jak chcecie to mogę wam pokazać gdzie tak naprawdę kastrowane są motury, bo głownie na STP, fuel trim itp - mapa paliwa to tylko część sukcesu niestety - zawsze jest wyjście w zrobieniu podstawowego flasha i zmiany parametrów innych rzeczy na oczekiwane i potem rapid do tego chociaż z tego co widzę to większość decyduje sie albo na to albo na to:)
levis - ja korzystam z hamowni Przemka Badowskiego (speedbike) na krakowiaków - hamownia fest, bardzo dokładne wyniki, powtarzalne i nie happy dyno tylko twarda prawda i bez kompromisów. Co do samej wartości zapłonu to zależy w jakim zakresie. J nie zmieniam zapłonu więcej niż o 4* przy dużym obciążeniu na bazie badan amerykańców i paru przygód kolegów z Suzuki którzy flashowali kompy u innego gościa (zmienił zapłon o 7* przy około 8-10 tys obr na tps%100 i wypluło uszczelki plus było cmokniecie chociaż patrząc na wartości na mapie było to całkiem zasadne bo dobił do wartości które były we wcześniejszych i późniejszych zakresach). Wiec dla mnie magiczna liczba której się trzymam jest 4. Aczkolwiek niżej (o wile tps% niższy niż na 100% cie interesuje) można się bawić trochę bardziej. Kwestia krzywej zawsze w porównaniu z AFR, jeśli masz załamania a AFR jest w targecie to zapłonem idzie to podciągnąć. Chociaż w moim przypadku gdzie mam na stale 4* w całym zakresie i przy 4-6 tys obr mam dołek nie ruszam zapłonu nawet o stopień więcej bo za bardzo się boje ze pierdolnie i tyle - nie wiele tu ci chyba pomogę ale jak cos to dzwon:)
Songo - z ty rapidem to tak jak pisałem, fajnie ze można zmienić paliwo ale to nadal tylko paliwo niestety a tym w kawach wbrew pozorom nie powalczysz, jak chcecie to mogę wam pokazać gdzie tak naprawdę kastrowane są motury, bo głownie na STP, fuel trim itp - mapa paliwa to tylko część sukcesu niestety - zawsze jest wyjście w zrobieniu podstawowego flasha i zmiany parametrów innych rzeczy na oczekiwane i potem rapid do tego chociaż z tego co widzę to większość decyduje sie albo na to albo na to:)
No Yamahy nie ruszam póki co nadal - mam wszystko do nich gotowe, pliki, pinouty, interface itp. i nawet czasem myślę żeby się nie pokusić o robienie i Yamahy ale to jest dla mnie coś nowego - Kawasaki i Suzuki znam dobrze bo robię je od paru lat a nie przepadam za odpierdalaniem fuszery dlatego póki co odmawiam aczkolwiek jeśli uda mi się trochę testów przeprowadzić na paru maszynach w międzyczasie to może i ci zrobię żebyś nie marudził;)
Wróć do „Akcesoria dla motocykla”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości