Pompa hamulcowa Brembo

Wszystkie problemy dotyczące mechaniki

Moderator: songoku

Tester
Posty: 116
Rejestracja: sobota 16 lut 2013, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Tester » środa 23 lis 2016, 10:08

Cześć, jest sens pakować pompę hamulcową Brembo bez jakiejkolwiek ingerencji w zaciski? Sama pompa poprawi czucie hamowania czy kasa wydana bez sensu?
Awatar użytkownika
Kwazi
Posty: 94
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 23:56
Lokalizacja: SCZ

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Kwazi » niedziela 27 lis 2016, 20:39

Co do seryjnej pompy jak dla mnie dramat,nie potrafie na niej fefektywnie latac,choc zawodnicy (a raczej jeden he he)w Polskich stokach na niej nakurwia(bo musi) i mówi ze daje rade,jako tako
co mnie dziwi...

Pierwsza sprawa to jakiego hamowanie oczekujesz?

Pompa
Brembo oferuje duza siłe hamowania typu on-off (albo hamujesz albo jedziesz)
Ta pompa 19x20 jak dla mnie nie jest calkowicie dozowalna
np.Beringer jest bardzo dozowalny,daje wyczuwalna siłe hamowania i jest duzo bardziej zaawansowany

Kawasaki jako forma oferuje we wczesniejszych modelach Tokico(calkowity dramat) obecnie w nowszych modelach pakowany Nissin robi juz robote

zmien pompe+przewody oplot+RBF 660(płyn) i zamknij to jakimis dobrymi klockami SBS
Nie wiem czy to kirunek ulicy czy tor,wiec nie polecam konkretnech modeli klocków
Róznice po zmienie odczujesz napewno

jak cos pytaj
tora!tora!tora!
Obrazek
Awatar użytkownika
songoku
Posty: 2604
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:02
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: songoku » piątek 09 gru 2016, 14:21

jak dla mnie na ulicy to przerost formy nad treścią :)
Awatar użytkownika
Kwazi
Posty: 94
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 23:56
Lokalizacja: SCZ

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Kwazi » poniedziałek 26 gru 2016, 21:20

w nowych ZX masz racje -ok
w starszych ZX te Tokico sa naprawde słabe
tora!tora!tora!
Obrazek
Awatar użytkownika
jakuba
Posty: 88
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 17:48
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: jakuba » sobota 04 mar 2017, 08:51

Odgrzeję kotleta - miałem w 10 IIgen problem z hamulcami, po zmianie na oploty nie udało mi się osiągnąć spodziewanych efektów (objawy identyczne jak w innym poście Tester), do momentu gruntownego czyszczenia i przeglądu nieszczęsnych zacisków Tokico, pompa została ori, tylko dobre klocki SBS. Płyn hamulcowy poziom niżej od RBF 660 - chyba 600..
Teraz w 636 z 2003 roku walczyłem z tym samym - zaciski Tokico od razu do czyszczenia, pompa stokowa ale radialna od nowszej 10, oploty, klocki SBS HS i ogólnie hamulce są żyleta, są dozowalne ale od pierwszego walnięcia w klamę robi stopala
Awatar użytkownika
Kwazi
Posty: 94
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 23:56
Lokalizacja: SCZ

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Kwazi » środa 08 mar 2017, 23:15

raz na sezon pasowało by przejrzeć i przeczyścić całość
w drogówkach się tego niestety nie robi- podstawa klocki/płyn i tyle...
co do pompy jeszcze tanim pomyslem jest zmiana na seryjną pompe od R6/R1,sa lepsze niz to co Kawa oferuje

czytałem dawno temu o przeszczepianiu do 636 03-04 tarczy i zacisków prawdopodobnie z Yamahy,dorobione adaptery i hulało
tora!tora!tora!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kacza
Posty: 879
Rejestracja: czwartek 04 paź 2012, 22:15
Lokalizacja: Śledziowo

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Kacza » poniedziałek 20 mar 2017, 00:13

Kwazi o ktorych modelach mowisz ?rocznikowo ?

Mam w gixie pompe... w sumie to ciezko to nazwac pompa bo jest miekka jak fallus ... mimo kilku krotnego odpowietrzania dalej jest HUJNIA :D
Jeżeli panujesz nad motocyklem to znaczy, że jedziesz zbyt wolno ! Jest ZX12R 06' S1000RR 14' CBR1000RR 12' ZZR 1400 '06 R6 RJ15 '09 ZX12R '04 CBR 1000 '05 Z1000 '06 GSX750 R '05 V-Storm 1000 '04 GSX750F '98 ZX12R '02 FZR600R '94
Awatar użytkownika
songoku
Posty: 2604
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:02
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: songoku » poniedziałek 20 mar 2017, 08:57

...pompa bo jest miekka jak fallus...
Kaczę chyba trapia jakies problemy ;)
Awatar użytkownika
Kacza
Posty: 879
Rejestracja: czwartek 04 paź 2012, 22:15
Lokalizacja: Śledziowo

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Kacza » poniedziałek 20 mar 2017, 16:40

..jak bedziesz w moim wieku . .. .


:D
Jeżeli panujesz nad motocyklem to znaczy, że jedziesz zbyt wolno ! Jest ZX12R 06' S1000RR 14' CBR1000RR 12' ZZR 1400 '06 R6 RJ15 '09 ZX12R '04 CBR 1000 '05 Z1000 '06 GSX750 R '05 V-Storm 1000 '04 GSX750F '98 ZX12R '02 FZR600R '94
Awatar użytkownika
Kwazi
Posty: 94
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 23:56
Lokalizacja: SCZ

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: Kwazi » czwartek 23 mar 2017, 23:48

obojętnie i tak wszystkie tam sa lepsze niz te oferowane w Kawie/Suzi
tora!tora!tora!
Obrazek
AndrzejJ
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 14 cze 2015, 11:05
Lokalizacja: Hrubieszow

Re: Pompa hamulcowa Brembo

Postautor: AndrzejJ » niedziela 16 kwie 2017, 13:44

Panowie, panowie, zaradzę problemom, bo sam taki kilka dni temu miałem i chwilę z nim walczyłem.
Kupiłem pompę 19RCS od chińczyka :lol: zaciski nissina od z1000 30/32 (po rozebraniu okazało się że praktycznie nowe, a klocki które były na nich założone, lucas HH, są jeszcze pewnie fabryczne, i starte jedynie 0,5mm), złożyłem zaciski na płyn hamulcowy i tak sobie leżały z miesiąc, Założyłem wszystko na moto i po kolei odpowietrzam- pompa na stole, założyłem, po dwóch butelkach płynu w układzie nie ma żadnego powietrza, a klamka miękka, ale zauważyłem że klocki cofają się ZA BARDZO, co powoduje że klamka jest miękka.
Tłoczki zamiast przesuwać się w uszczelniaczach sprężynowały na nich (pewnie przez miesiąc wysechł płyn dodatkowo sklejając uszczelniacze z tłoczkami). Rozebrałem ponownie, złożyłem tym razem na pastę do tłoczków i cylinderków, chodzi jak marzenie.
Wydaje mi się że jest to podobny przypadek (po dłuższym postoju)
Inny sposób spróbował bym na noc zostawić hamulce pod ciśnieniem- klamkę spiąć z kierownicą trytytką.
Tutaj macie recenzję brombo od chińczyków: http://foc-u.co.uk/index.php?topic=19284.0
Z tym że wiele modyfikacji jest całkowicie niepotrzebnych- uszczelniacz powinien być luźny, bo działa wtedy jak zawór zwrotny (gdy klamka wraca nie zasysa płynu a w efekcie nie cofa mocno tłoczków-twardsza klamka, nie trzeba kombinować z dotaczanym tłoczkiem, tylko facet chyba tego nie wykombinował), kapturek przeciwpyłowy wystarczy przykleić (mój był od razu przyklejony ale słabo, więc poprawiłem), klamka po wyjęciu z pudełka trochę przycina, trzeba rozebrać i umyć pozostałości opiłków po obróbce, w środku znalazłem kilka opiłków ALU. Śrubę na której klamka się składa wystarczy porządnie dokręcić aby nie było w tym miejscu żadnego luzu. Teraz chińczycy poprawili trochę (względem pompy którą anglik opisuje) i luz klamki na śrubie jest w granicach rozsądku, a śruba jest taka sama jak w oryginalnej pompie brembo. Zmienili śrubę banjo na M10x1,25 (standard w japoniach).
Pisałem z nim i mówił że po 10k mil nie widać śladów zużycia wewnątrz- tak więc prawdopodobnie korpus i wewnętrzna powierzchnia cylindra jest anodowana na twardo, co jest bardzo dobre.
Jako microswitch stopu należy zastosować ori ducati albo marquardta 1022 (praktycznie to samo tylko sporo tańsze), ewentualnie ciśnieniowy.
Ogólnie za te pieniądze jestem pozytywnie zaskoczony masywnością.
Kupowałem na ali w Limit Racing Co, wszystko poszło szybko przyjemnie i paczka doszła w 12 dni, zapłaciłem 180zł 8-) za pompę i klamkę sprzęgła, a chińczyk chociaż po angielskiemu nie zabardzo, to stara się pomóc jak może. Od razu wziąłem klamkę sprzęgła, ale tam niestety będzie trzeba przerobić śrubę klamki bo jak dla mnie jest za dużo luzu, oprócz tego do mojej zx6r 97 pasuje p&p, ale wiem że w fazerze trzeba wsadzić starą obsadę linki sprzęgła, bo pancerz jest za gruby.
WSK125--->NSR125--->VF750 '83 (jest)---> ZX6R(jest)

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości