Pokrętło pod przepustnicami

Czyli jak jeździć po naszych drogach i torach

Moderatorzy: bullet, songoku

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 11 gru 2014, 00:35
Lokalizacja: NDG

Pokrętło pod przepustnicami

Postautor: Zielony » wtorek 16 gru 2014, 00:19

Witam.
Proszę o pomoc w odpowiedzi na moje pytanie, a mianowicie do czego służy to czarne pokrętło pod przepustnicami w kawasaki z750. Tutaj mam link gdzie je ładnie widać:
http://allegro.pl/kawasaki-z750-listwa- ... 07991.html
Przepraszam również że piszę w tym dziale, ale do innych bardziej zbliżonych tematów nie mam dostępu.
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » wtorek 16 gru 2014, 06:22

do regulacji wysokości wolnych obrotów kolego
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 11 gru 2014, 00:35
Lokalizacja: NDG

Postautor: Zielony » wtorek 16 gru 2014, 10:02

Levis, dziękuję bardzo.
Awatar użytkownika
songoku
Posty: 2604
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:02
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Postautor: songoku » wtorek 16 gru 2014, 10:13

a to na wtrysku są takie regulacje? myślałem, że komp wszystkim zarządza...
Awatar użytkownika
Kacza
Posty: 879
Rejestracja: czwartek 04 paź 2012, 22:15
Lokalizacja: Śledziowo

Postautor: Kacza » wtorek 16 gru 2014, 11:03

Dokładnie.. regulacja obrotow na biegu jałowym ... songo nie mysl za duzo :D
Jeżeli panujesz nad motocyklem to znaczy, że jedziesz zbyt wolno ! Jest ZX12R 06' S1000RR 14' CBR1000RR 12' ZZR 1400 '06 R6 RJ15 '09 ZX12R '04 CBR 1000 '05 Z1000 '06 GSX750 R '05 V-Storm 1000 '04 GSX750F '98 ZX12R '02 FZR600R '94
Awatar użytkownika
jewon
Posty: 926
Rejestracja: poniedziałek 01 paź 2012, 23:53
Lokalizacja: TW89AA

Postautor: jewon » wtorek 16 gru 2014, 11:12

a to na wtrysku są takie regulacje? myślałem, że komp wszystkim zarządza...

nie wiem jak jest w Zetce ale w ja w zx12,pomimo iz był to wtrysk i 2005r miałem taką dzwigienkę na kierownicy jak dzwigienka ssania w gaznikowcach tyle że nie było to ssanie tylko dzwignia ta była połączona z przepustnicą i powodowała lekkie otwarcie przepustnicy,było to niezbedne przy odpalaniu,odpalajac moto musiała być lekko otwarta przepustnica,bez tego ni hu hu

i też miałem takie pokrętło które regulowało obroty na tym właśnie "niby ssaniu"

patent taki miały nawet dwunastki z 2006r.w kawasaki tłumaczyli mi to tym że to niby było tańsze rozwiazanie niz automatyczne ssanie .w każdym razie było to spore zacofanie technicze ze strony kawasaki tak samo jak kranik paliwa w zzr1200,montowany jeszcze w roku 2005
na przełomie XX iXXI wieku w kawasaki nie wiodło się tak dobrze jak obecnie i szukali oszczędności gdzie tylko mogli,nawet w tak błahych tematach
Awatar użytkownika
Dezyd
Posty: 117
Rejestracja: wtorek 15 sty 2013, 19:28
Lokalizacja: Straduń

Postautor: Dezyd » wtorek 16 gru 2014, 13:51

Tak samo było w pierwszych wtryskowych 636 z 2003 r.
GPZ 600->ZXR 750 -> RM 250->Ktm Duke 390-> VTR 1000F
Awatar użytkownika
Kwazi
Posty: 94
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 23:56
Lokalizacja: SCZ

Postautor: Kwazi » wtorek 16 gru 2014, 15:56

Tak samo było w pierwszych wtryskowych 636 z 2003 r.
i 2004r
tora!tora!tora!
Obrazek
Sebastian
Posty: 110
Rejestracja: piątek 17 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Wawa

Postautor: Sebastian » środa 17 gru 2014, 09:12

I odpalały bez kręcenia dźwigienką :lol: To tzw ssanie półautomatyczne
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » środa 17 gru 2014, 09:21

w Apce też mam takie potrzymanie przepustnicy na lince w postaci przycisku koło gazu.


100% bardziej wolę takie rozwiązanie, niż elektronicznie sterowaną przepustnicę oraz lub silnik krokowy...

Po drugie jak jest ciepło, to nawet nie trzeba tego używać.
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » czwartek 18 gru 2014, 22:25

Wolne obroty i służa np. do tego że jak idziesz ogniem po torze to podnosisz sobie np. na 1800 obr/min po to żeby po zamknięciu gazu i ponownym otwarciu w winklu nie było charakterystycznego "strzału" wywołanego np. wytworzonym podcisnieniem w układzie dolotowym albo chuj wie czym ;-) ...
No ale w Z750 .. to nie mam bladego pojęcia po co ta regulacja ? Tak dla picu :roll:
Pozdro !!
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » piątek 19 gru 2014, 14:37

no jak dla picu - przecież wyjaśnione jest, że są przepustnice mechaniczne i to na nich ustawione są wolne obroty.

ustawia się wg serwisówki i cześć :>
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
zbycho
Posty: 84
Rejestracja: czwartek 21 lis 2013, 20:14
Lokalizacja: wodzisław

Postautor: zbycho » piątek 19 gru 2014, 14:52

no właśnie tak jak As mowi, w zx7r podnosiłem na tej srubie żeby napęd się nie luzował na zakręt w nowym zx10 np. na kompie ustawiasz w procetach hamowanie silnikiem.......
Awatar użytkownika
Kacza
Posty: 879
Rejestracja: czwartek 04 paź 2012, 22:15
Lokalizacja: Śledziowo

Postautor: Kacza » piątek 19 gru 2014, 19:42

Wolne obroty i służa np. do tego że jak idziesz ogniem po torze to podnosisz sobie np. na 1800 obr/min po to żeby po zamknięciu gazu i ponownym otwarciu w winklu nie było charakterystycznego "strzału" wywołanego np. wytworzonym podcisnieniem w układzie dolotowym albo chuj wie czym ;-) ...
No ale w Z750 .. to nie mam bladego pojęcia po co ta regulacja ? Tak dla picu :roll:
sprawdze tą chuj wie skad teorie w nastepnym sezonie :lol:
Jeżeli panujesz nad motocyklem to znaczy, że jedziesz zbyt wolno ! Jest ZX12R 06' S1000RR 14' CBR1000RR 12' ZZR 1400 '06 R6 RJ15 '09 ZX12R '04 CBR 1000 '05 Z1000 '06 GSX750 R '05 V-Storm 1000 '04 GSX750F '98 ZX12R '02 FZR600R '94
Awatar użytkownika
zbycho
Posty: 84
Rejestracja: czwartek 21 lis 2013, 20:14
Lokalizacja: wodzisław

Postautor: zbycho » piątek 19 gru 2014, 20:01

w r6 możesz jeszcze wyciagnac 2 podkładki antychopingowe ze sprzęgła i masz jeszcze lepszy efekt,moto nie hamuje silnikiem i masz płynny przejazd przez zakret

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość