Strona 1 z 2

Pokrętło pod przepustnicami

: wtorek 16 gru 2014, 00:19
autor: Zielony
Witam.
Proszę o pomoc w odpowiedzi na moje pytanie, a mianowicie do czego służy to czarne pokrętło pod przepustnicami w kawasaki z750. Tutaj mam link gdzie je ładnie widać:
http://allegro.pl/kawasaki-z750-listwa- ... 07991.html
Przepraszam również że piszę w tym dziale, ale do innych bardziej zbliżonych tematów nie mam dostępu.

: wtorek 16 gru 2014, 06:22
autor: levis
do regulacji wysokości wolnych obrotów kolego

: wtorek 16 gru 2014, 10:02
autor: Zielony
Levis, dziękuję bardzo.

: wtorek 16 gru 2014, 10:13
autor: songoku
a to na wtrysku są takie regulacje? myślałem, że komp wszystkim zarządza...

: wtorek 16 gru 2014, 11:03
autor: Kacza
Dokładnie.. regulacja obrotow na biegu jałowym ... songo nie mysl za duzo :D

: wtorek 16 gru 2014, 11:12
autor: jewon
a to na wtrysku są takie regulacje? myślałem, że komp wszystkim zarządza...

nie wiem jak jest w Zetce ale w ja w zx12,pomimo iz był to wtrysk i 2005r miałem taką dzwigienkę na kierownicy jak dzwigienka ssania w gaznikowcach tyle że nie było to ssanie tylko dzwignia ta była połączona z przepustnicą i powodowała lekkie otwarcie przepustnicy,było to niezbedne przy odpalaniu,odpalajac moto musiała być lekko otwarta przepustnica,bez tego ni hu hu

i też miałem takie pokrętło które regulowało obroty na tym właśnie "niby ssaniu"

patent taki miały nawet dwunastki z 2006r.w kawasaki tłumaczyli mi to tym że to niby było tańsze rozwiazanie niz automatyczne ssanie .w każdym razie było to spore zacofanie technicze ze strony kawasaki tak samo jak kranik paliwa w zzr1200,montowany jeszcze w roku 2005
na przełomie XX iXXI wieku w kawasaki nie wiodło się tak dobrze jak obecnie i szukali oszczędności gdzie tylko mogli,nawet w tak błahych tematach

: wtorek 16 gru 2014, 13:51
autor: Dezyd
Tak samo było w pierwszych wtryskowych 636 z 2003 r.

: wtorek 16 gru 2014, 15:56
autor: Kwazi
Tak samo było w pierwszych wtryskowych 636 z 2003 r.
i 2004r

: środa 17 gru 2014, 09:12
autor: Sebastian
I odpalały bez kręcenia dźwigienką :lol: To tzw ssanie półautomatyczne

: środa 17 gru 2014, 09:21
autor: levis
w Apce też mam takie potrzymanie przepustnicy na lince w postaci przycisku koło gazu.


100% bardziej wolę takie rozwiązanie, niż elektronicznie sterowaną przepustnicę oraz lub silnik krokowy...

Po drugie jak jest ciepło, to nawet nie trzeba tego używać.

: czwartek 18 gru 2014, 22:25
autor: A.S.
Wolne obroty i służa np. do tego że jak idziesz ogniem po torze to podnosisz sobie np. na 1800 obr/min po to żeby po zamknięciu gazu i ponownym otwarciu w winklu nie było charakterystycznego "strzału" wywołanego np. wytworzonym podcisnieniem w układzie dolotowym albo chuj wie czym ;-) ...
No ale w Z750 .. to nie mam bladego pojęcia po co ta regulacja ? Tak dla picu :roll:

: piątek 19 gru 2014, 14:37
autor: levis
no jak dla picu - przecież wyjaśnione jest, że są przepustnice mechaniczne i to na nich ustawione są wolne obroty.

ustawia się wg serwisówki i cześć :>

: piątek 19 gru 2014, 14:52
autor: zbycho
no właśnie tak jak As mowi, w zx7r podnosiłem na tej srubie żeby napęd się nie luzował na zakręt w nowym zx10 np. na kompie ustawiasz w procetach hamowanie silnikiem.......

: piątek 19 gru 2014, 19:42
autor: Kacza
Wolne obroty i służa np. do tego że jak idziesz ogniem po torze to podnosisz sobie np. na 1800 obr/min po to żeby po zamknięciu gazu i ponownym otwarciu w winklu nie było charakterystycznego "strzału" wywołanego np. wytworzonym podcisnieniem w układzie dolotowym albo chuj wie czym ;-) ...
No ale w Z750 .. to nie mam bladego pojęcia po co ta regulacja ? Tak dla picu :roll:
sprawdze tą chuj wie skad teorie w nastepnym sezonie :lol:

: piątek 19 gru 2014, 20:01
autor: zbycho
w r6 możesz jeszcze wyciagnac 2 podkładki antychopingowe ze sprzęgła i masz jeszcze lepszy efekt,moto nie hamuje silnikiem i masz płynny przejazd przez zakret