Montaż uniwersalnego wyświetlacza biegów

Wskazówki do samodzielnych działań przy motocyklu

Moderator: songoku

rumek999
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 23 lut 2016, 22:02
Lokalizacja: Jablonna

Montaż uniwersalnego wyświetlacza biegów

Postautor: rumek999 » środa 27 kwie 2016, 20:50

Witajcie ;)
Ten "poradnik" będzie zawieraj opis jak zamontować uniwersalny wskaźnik biegów.
Wielką pomoc okazał mi Mateusz_636 (pod tą nazwą można go spotkać na innym forum), który u siebie już montował i udzielił mi bardzo pomocnych rad.

A więc zaczynajmy.
Po pierwsze należy nabyć poza wskaźnikiem: poxipol, kropelka, taśma dwustronna, rurki termokurczliwe,
Zestawik:
Obrazek
Obrazek

1. Wszystkie przewody wkładamy w rurki termokurczliwe ( u siebie tego jeszcze nie zrobiłem bo byłem ciekawy jak działa, ale będę jeszcze rozłączał wszystko w celu włozenia tyh rurek))
Polecam wszystko przewody lutować, a nie "skręcać".
Zapoznajmy się z obrazkiem jak połączyć przewody, czyli:
red (czerwony) do plusa
black (czarny) do minusa
Ja oba podłączył pod światło postoje, czyli wskaźnik uruchamia się u mnie po zapaleniu postojówek
white (biały) do kontrolki luzu, kolor przewodu idące do kontrolki luzu należy sprawdzić w manualu do Twojego moto, u mnie jak i u Mateusza był to przewód JASNOZIELONY, przeciąłem go i sprawdziłem czy rzeczywiście kontrolka luzu zgasła. (polecam zrobić to tak ze 30 cm od licznika pod owiewkami aby nie było to widoczne)
Obrazek

blue (niebieski) do tego przewody łączymy jeden przewód od jednego czujnika i drugi od drugiego.
yellow (żółty) do niego wczepiamy wolny przewód od pierwszego czujnika
green (zielony) natomiast do niego wolny przewód od drugiego czujnika

Uruchamiamy wskaźnik i magnesikiem (tym z opakowania od wskaźnika) sprawdzamy, który czujnik odpowiada za bieg do dołu, a który za bieg do góry.

2. Przyklejamy magnesik poxipolem do dźwigni od biegów.
Obrazek

No i teraz zaczyna się najtrudniejsza część.
Sprawdzamy w którym położeniu zapina sie jedynka (ja musiałem podnieść o dwa ząbki dźwignie, gdyż u mnie czujnik wypadał na tym drucie) i w prostej lini zaznaczamy sobie punkt na deklu (to będzie miejsce w którym należy przykleić czujnik odpowiadający za bieg do dołu), a następnie podnosimy dźwignie od biegów do góry tak jakbysmy chcieli wrzucić drugi bieg i zaznaczamy również punk z tym że około 1 cm wyżej !
Gdy już mamy punkty musimy dorobić dystans (ja pociąłem klucz płaski od kosy spalinowej (akurat taka grubość była mi potrzebna) na którym przyklejamy czujnik jednak odległość między czujnikiem a magnesikiem (podczas wrzucania biegu) nie może być większa jak około 0,5 cm, gdyż inaczej czujnik może wariować i nie zawsze zauważy wrzucenie biegu. Dystans oraz czujniki przyklejamy na taśmę dwustroną, a następnie robimy jazdę testową w celu sprawdzenia czy czujnik działa właściwie.
Obrazek

3. Gdy czujniki działają właściwie przyklejamy na poxipol ten nasz dystans oraz na kropelkę czujniki do dystansu, ja dodatkowo wszystko zabezpieczyłem silikonem.
Obrazek

4. Wykonujemy jeszcze jedną jazdę i jeśli wszystko działa prawidłowo, odpalamy browarka i czekamy do następnego dnia, aby to wszystko dobrze wyschło.

Obrazek
Obrazek

Moja opinia apropo czujnika: Trzeba być bardzo delikatnym dla tych kabelków (są masakryczne do zaostrzenia (nadpalałem im koszulkę)), ale samo działanie jest w pełni zadawalające.

PS: U mnie na zdjęciach przyklejenie tych czujników wygląda paskudnie, ale na żywo trzeba się bardzo przyglądać, aby to zauważyć. Dźwignia to skutecznie zakrywa.

I video pokazujące jak to ktoś zrobił dużo estetyczniej ;):
https://www.youtube.com/watch?v=77LOa2CF5nw

Pozdro i dzięki wielkie dla Mateusza !
LwG.
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » czwartek 28 kwie 2016, 22:10

Wszystko pięknie, tylko nie jest to uniwersalny wyświetlacz :)

uniwersalny porządny wyświetlacz, działa na podstawie czujnika prędkości i obrotów.

Programuje się na sztywno zakres obrotów dla danej prędkości i dzięki temu wyświetlacz nigdy się nie gubi

:)
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
rumek999
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 23 lut 2016, 22:02
Lokalizacja: Jablonna

Postautor: rumek999 » piątek 29 kwie 2016, 20:41

Wszystko pięknie, tylko nie jest to uniwersalny wyświetlacz :)

uniwersalny porządny wyświetlacz, działa na podstawie czujnika prędkości i obrotów.

Programuje się na sztywno zakres obrotów dla danej prędkości i dzięki temu wyświetlacz nigdy się nie gubi

:)
Uniwersalny jest bo wsadzisz go do każdego moto co ma kontrolkę luzu :)
No ten działa na zasadzie licznika dodawanie i odejmowanie a luz to zerowanie wyniku, z tym że jak na stosunek cena (około 100zł) do wykorzystywania to jak najbardziej polecam.
Awatar użytkownika
songoku
Posty: 2604
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:02
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Postautor: songoku » środa 04 maja 2016, 09:29

dzięki za fajny instruktarz :-)
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » czwartek 05 maja 2016, 13:18

levis >> jak masz prędkościomierz na linkę to założysz tylko taki jak w tym tutorialu .. :)
Pozdro !!
wilku18klb
Posty: 1
Rejestracja: sobota 23 lip 2016, 23:10
Lokalizacja: straubing

nie wskazuje luzu

Postautor: wilku18klb » sobota 23 lip 2016, 23:26

Witam podlaczylem taki sam wyswietlacz liczy biegi bardzo dobrze tylko ma problem z luzem mianowicie gdy z 2 biegu wbijam luz wskazuje jako 1 a jest na luzie z 1 wbijam luz wskazuje 2bieg na luzie powinien wyswietlac zero tak ? u mnie zero pojawia sie tylko po odpaleniu i zgaszeniu moto . Pozdrawiam

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość