Strona 1 z 1

KAWASAKI ZX12R gaśnie na ciepłym silniku po wrzuceniu biegu.

: piątek 17 cze 2016, 12:33
autor: KAWASAKI ZX12R
Koledzy mam problem z kawą ZX12R 2005r. Podczas jazdy poza miastem gdy temperatura silnkika nie przekracza połowy wskaźnika jest wszystko ok, ale jak ostatnio jeździłem po mieście troche i temperatura wskoczyła na 3/4 to Kawa zgasła (na skrzyżowaniu :evil: ) po zepchnięciu moto na parking zauważyłem ze na luzie odpala na dotyk ale po wrzyceniu biegu (stopka była złożona) automatycznie gasnie. Po podskoczeniu temperatury tez zauważyłem ,że nie włączył się jeszce wentylator. Może tu jest gdzieś przyczyna.Mostkowałem juz stopke ale nic to nie dało. Dosłownie jak jest temp. na 3/4 wskaźnika to jak tylko gaśnie kontrolka od luzu to gaśnie , nie trzeba nawet biegu wrzucać. Może ktoś coś podpowie, będę bardzo wdzięczny.

: piątek 17 cze 2016, 20:42
autor: renpa1971
Najpierw zmostkuj kostke od wentyla wtedy powinien zaskoczyc.Jezeli nie odpali wentyl to czujnik wentyla przy chlodnicy do wymiany chyba ze odpiela sie kostka pod bakiem kolo airboxa sprawdz to tez nie zalaczy wentyl.Jak zalaczy po zmostkowaniu to ok.Po rozgrzaniu do temp 93-96 stC powinien sam sie wlaczac.Jest tez tzw termik przy silniku wyglada jak mala swieca z kabelkiem jest z tylu za cylindrami odpowiada za wskazania temp na zegarach w postaci kresek lub cyfr jak wskazuje to ok.Stopke odlacz zupelnie od pinu jak zapali i wrzucisz bieg i nie zgasnie to czujnik stopki do wy....ania.Jeszce bym przyjzal sie luzom zaworowym bo na goracym moga sie zaciesniac .Wtedy pali cacy na zimno a jak rozgrzany nie chce palic.Wyregulowac luzy.Mysle ze czujnik stopki padl oraz czujnik wentyla tez.

: piątek 17 cze 2016, 21:48
autor: KAWASAKI ZX12R
Super. Dziękuję za podpowiedź. Sprawdze wszystko jutro i dam znać.

: wtorek 21 cze 2016, 22:03
autor: Green Mamba 13
Hej :-)
No i co to w koncu bylo ? co tam znalazles ?

: środa 22 cze 2016, 07:08
autor: KAWASAKI ZX12R
Hej. Szczerze to nic nie znalazłem, Czujnik stopki wymieniłem na drugi, wentylatory działają , jak je podłączyłem na krótko bezpośrednio pod aku to sie załączają. Był przepalony kabel od prawego wentylatora , ponieważ był poprowadzony miedzy wentylatorami a kolektorem i sie przepalił. Poprowadziłem nowy kabel i myslałem , że to to jest przyczyną . Odpaliłem Kawe i do póki sie nie nagrzała do 3/4 na wskaźniku temperatury ( nie wiem ile to jest stopni) to było ok,po wrzuceniu 1-go biegu nie gasła, ale jak tylko temperatura wskoczyła na 3/4 i wrzuciłem jedynke to zgasła.( zapomniałem dodać ,że wentylatory się NIE włączyły po nagrzaniu)sprawdzałem też bezpieczniki bo pomyślałem , ze jak tak był kabel upalony to może bezpiecznik padł dlatego sie nie włączyły , ale bezpieczniki wszystkie całe.NIe mam pojęcia czy ona ma jakieś zabezpieczenie ( inne niż to przy stopce) , ze po nagrzaniu silnika do jakiejs wysokiej temperatury odcina po wrzuceniu biegu? Juz kombinuje na wszelkie różne sposoby

: środa 22 cze 2016, 18:55
autor: renpa1971
Mowilem wypnij kostke od czujnika wentylatora przy chlodnicy,zrob z kabla miedzianego cos w rodzaju U i wepnij w kostke w 2 piny azeby wykluczyc wentylator .Masz jebniety czujnik wlaczania wentylatora.Ten ktory jest w chlodnice wkrecony z wpieta kostka ktora mostkowales.l

https://www.google.pl/search?q=kawasaki ... QIIA&dpr=1

: środa 22 cze 2016, 19:52
autor: KAWASAKI ZX12R
Ok jutro tak zrobie. Ale to może miec wpływ na to ze gaśnie po rozgrzaniu?Jeżeli zmostkuję tą kostkę to nie będą się włączały wentylatory tak? Widziałem dziś na allegro te czujniki temperatury i chyba zamówię i założę też nowy to nie kosztuje majątku (okolo 100zł) i moze bedzie spokój , bo dziś znowu jechałem i odcięła mi na rondzie. Zepchnąłem na bok i odpaliłem , po okolo 20 sekundach pracy na wolnych obrotach znowu sie prawie zagotowała i co chciałem właczyc bieg to gasła. Odstałem 15 minut ( udając ,że nic sie nie stało z uśmiechem zjadłem burgera) odpaliłem i było juz ok, temperatura spadła ponizej połowy i normalnie mogłem dojechac do domu ( okolo 700metrów). W trasie jak moto jest owiewane przez wiatr i chłodzi silnik to nic sie nie dzieje i mozna smiało jechac ale po wjechaniu do miasta, wariuje.

: środa 22 cze 2016, 21:38
autor: wiertło
Jak tak będziesz robił i nie słuchał kolegów za chwilę będzie silnik do remontu.
Zrób i jeździj.

: środa 22 cze 2016, 22:14
autor: renpa1971
Przeciez nikt nie kaze ci zostawiac tej wpinki na stale.To jest test sprwnosci wenty latora i czujnika temp.Jak czujnik jebniety to po zmostkowaniu kostki wentyl bedzie chodzil to znaczy ze wentyl dobry,a jak nie to wentyl zepsuty.Wychodzi na to ze czujnik do wymiany bo nie przepuszcza napiecia po
rozgrzaniu do np temp 96 na wentylator i sie grzeje.W zx6 98z2 byla czerwona dioda kolo kresek temp.i migala gdy temp byla za wysoka.Mozliwe ze w zx12 jest jakis czujnik odcinajacy po przekroczeniu max temp.

: czwartek 23 cze 2016, 07:19
autor: KAWASAKI ZX12R
Masz rację to może być to. Dziś po pracy sprawdze i napisze jaki jest efekt.

[ Dodano: 2016-06-24, 09:06 ]
Witam.
Zmostkowałem ten czujnik i wentylatory działają.