Panowie, panowie, zaradzę problemom, bo sam taki kilka dni temu miałem i chwilę z nim walczyłem.
Kupiłem pompę 19RCS od chińczyka
zaciski nissina od z1000 30/32 (po rozebraniu okazało się że praktycznie nowe, a klocki które były na nich założone, lucas HH, są jeszcze pewnie fabryczne, i starte jedynie 0,5mm), złożyłem zaciski na płyn hamulcowy i tak sobie leżały z miesiąc, Założyłem wszystko na moto i po kolei odpowietrzam- pompa na stole, założyłem, po dwóch butelkach płynu w układzie nie ma żadnego powietrza, a klamka miękka, ale zauważyłem że klocki cofają się ZA BARDZO, co powoduje że klamka jest miękka.
Tłoczki zamiast przesuwać się w uszczelniaczach sprężynowały na nich (pewnie przez miesiąc wysechł płyn dodatkowo sklejając uszczelniacze z tłoczkami). Rozebrałem ponownie, złożyłem tym razem na pastę do tłoczków i cylinderków, chodzi jak marzenie.
Wydaje mi się że jest to podobny przypadek (po dłuższym postoju)
Inny sposób spróbował bym na noc zostawić hamulce pod ciśnieniem- klamkę spiąć z kierownicą trytytką.
Tutaj macie recenzję brombo od chińczyków:
http://foc-u.co.uk/index.php?topic=19284.0
Z tym że wiele modyfikacji jest całkowicie niepotrzebnych- uszczelniacz powinien być luźny, bo działa wtedy jak zawór zwrotny (gdy klamka wraca nie zasysa płynu a w efekcie nie cofa mocno tłoczków-twardsza klamka, nie trzeba kombinować z dotaczanym tłoczkiem, tylko facet chyba tego nie wykombinował), kapturek przeciwpyłowy wystarczy przykleić (mój był od razu przyklejony ale słabo, więc poprawiłem), klamka po wyjęciu z pudełka trochę przycina, trzeba rozebrać i umyć pozostałości opiłków po obróbce, w środku znalazłem kilka opiłków ALU. Śrubę na której klamka się składa wystarczy porządnie dokręcić aby nie było w tym miejscu żadnego luzu. Teraz chińczycy poprawili trochę (względem pompy którą anglik opisuje) i luz klamki na śrubie jest w granicach rozsądku, a śruba jest taka sama jak w oryginalnej pompie brembo. Zmienili śrubę banjo na M10x1,25 (standard w japoniach).
Pisałem z nim i mówił że po 10k mil nie widać śladów zużycia wewnątrz- tak więc prawdopodobnie korpus i wewnętrzna powierzchnia cylindra jest anodowana na twardo, co jest bardzo dobre.
Jako microswitch stopu należy zastosować ori ducati albo marquardta 1022 (praktycznie to samo tylko sporo tańsze), ewentualnie ciśnieniowy.
Ogólnie za te pieniądze jestem pozytywnie zaskoczony masywnością.
Kupowałem na ali w Limit Racing Co, wszystko poszło szybko przyjemnie i paczka doszła w 12 dni, zapłaciłem 180zł
za pompę i klamkę sprzęgła, a chińczyk chociaż po angielskiemu nie zabardzo, to stara się pomóc jak może. Od razu wziąłem klamkę sprzęgła, ale tam niestety będzie trzeba przerobić śrubę klamki bo jak dla mnie jest za dużo luzu, oprócz tego do mojej zx6r 97 pasuje p&p, ale wiem że w fazerze trzeba wsadzić starą obsadę linki sprzęgła, bo pancerz jest za gruby.