ciekawe porady dot. motocykla/ prowadzenia

Czyli jak jeździć po naszych drogach i torach

Moderatorzy: bullet, songoku

Awatar użytkownika
M.Pusz
Posty: 304
Rejestracja: niedziela 23 gru 2012, 23:22
Lokalizacja: wrocław/ Mościsko

ciekawe porady dot. motocykla/ prowadzenia

Postautor: M.Pusz » wtorek 25 gru 2012, 23:38

wklejam ciekawy link który mnie bardzo zaciekawił z racji tego, że jak by nie patrzeć jestem jeszcze laik ;-) choć wyjadacze pewnie też chętnie przeczytają :mrgreen:

http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/index.htm


nie jestem pewny w jakim dziale to umieścić więc w razie czego proszę o przeniesienie ;-)
Yarek

Postautor: Yarek » sobota 29 gru 2012, 14:52

Niby nic nowego się nie dowiedziałem ale artykuł zmusza do przemyślenia własnego postępowania na drodze i oceny tego jak jest a jak być powinno.
jozpa
Posty: 277
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 22:27
Lokalizacja: Waldenburg/Hermsdorf

Postautor: jozpa » sobota 29 gru 2012, 16:51

Lester
Posty: 1552
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:50
Lokalizacja: Glasgow

Postautor: Lester » sobota 29 gru 2012, 17:11



Powiem tak ..... w mojej opini , nie zablyszczeli :-P
jozpa
Posty: 277
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 22:27
Lokalizacja: Waldenburg/Hermsdorf

Postautor: jozpa » sobota 29 gru 2012, 17:39

z tego co pisze "autor" to cza bedzie zakupić gixa wiosno, nic jeno gix, w sylwestra odpale pod mojo ZX6Rbabcio petardy i race chyba tylko do tego sie nada
Awatar użytkownika
M.Pusz
Posty: 304
Rejestracja: niedziela 23 gru 2012, 23:22
Lokalizacja: wrocław/ Mościsko

Postautor: M.Pusz » sobota 29 gru 2012, 18:09

jakoś się nie przejąłem :-P subiektywna ocena... a mi się kawy podobają bo są po prostu inne(stylistycznie). Co do prowadzenia w porównaniu z konkurencją... nie mam pojęcia, nie kręcę czasów na torze a jeździ mi się dobrze i podoba mi się jak cholera :mrgreen: walić snobów :mrgreen:
Awatar użytkownika
jewon
Posty: 926
Rejestracja: poniedziałek 01 paź 2012, 23:53
Lokalizacja: TW89AA

Postautor: jewon » sobota 29 gru 2012, 18:29

lepiej zakupic SRADA który odstrasza juz samym swoim wyglądem :mrgreen: zwłaszcza tego zadupka w kształcie jaja dinozaura
za każdym razem gdy widze to moto na ulicy ,odwracam wzok w druga strone
wolny od wad i niedoróbek technicznych to on też nie był z tego co wiem
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » sobota 29 gru 2012, 19:25

No nie wiem .... Ja co do ZX-6 z 2003 i ZX-10 w 100% się zgadzam ....
Cały czas ciekawiło mnie czy jest antyhoping czy nie .. bo w porównaniu z K1 "dycha" nie rzucała dupą przy "wyrzucaniu spadochronu rozpaczy" ... więc coś mi tu nie pasowało w porównaniu z opisami technicznymi w których nie było nic o antyhopingu ...
Co do przycierania ( prześwitu ) też 100% racji .. K1 robiąca 1.50 nie dotykała NICZYM .. ZX-10 robiąca wstydliwe 1.56 .. tarła seryjnymi setami ( bez szpilek ) .... i slajdery butów mi wjebało :-( .... Myślałem że to za miękka zawiecha ( powymieniałem oliwę + utwardzenie ) ...wymieniłem sety, ale wiem że ciężko będzie. Co prawda do 1.45 pewnie będzie ok ... a ja do tego mam daleko >> póki co heheeh ]:>
Pozdro !!
pedros

Postautor: pedros » poniedziałek 31 gru 2012, 01:02

od siebie polecam lekturę:

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY

http://www.pedros.com.pl/motocyklista_doskonaly.pdf
nort7

Postautor: nort7 » poniedziałek 01 kwie 2013, 01:05

Jak ktoś nie oglądał to polecam Twist of the Wrist 2. ;) Najważniejsze podstawowe zagadnienia są wytłumaczone w tym filmie. I moim zdaniem przebija wszystkie poradniki w internecie. :)
Michał

Postautor: Michał » poniedziałek 01 kwie 2013, 12:50

Żenada ten materiał...
wolny od wad i niedoróbek technicznych to on też nie był z tego co wiem
Dokładnie.. Ale i tak Pejser jest wielkim miłosnikiem GSXR'ów :mrgreen:
Jak ktoś nie oglądał to polecam Twist of the Wrist 2. ;)
Dobra produkcja, również polecam :-D
dzi-es

Postautor: dzi-es » wtorek 19 lis 2013, 23:02

Panowie, niestety nie mam chyba uprawnień i nawet nie wiem gdzie mógłbym o to zapytać ale nurtuje mnie pewna sprawa.

Czy lekkie wheelie tj. pod kątem 35*-40* ma już jakiś znaczny wpływ na smarowanie silnika??(tak wiem,na bank latacie z kątomierzem na gumie:D)
Zakładając ze np odbywałoby się to z częstotliwoscią 2 razy na 50 przejechanych km i dane wheelie było by długości 50-70m? Weźcie pod uwage,że maszyna to Kawa ZZR w której panewki potrafią paść nawet bez gumowania...(sam jestem tego przykładem.) Może troche dziwna zagadka,ale mnie to interesuje czy fizycznie ma to jakiś wpływ na smarowanie silnika. (nie pytam o inne elementy motocykla bo to oczywiste i w tym przykładzie nieistotne. Sam silnik czy odczuje różnice jakąkolwiek. ze stockową miską etc.
pepus11

Postautor: pepus11 » wtorek 19 lis 2013, 23:13

Niewiem jak dokladnie wyglada miska i smok olejowy w zzr ( jeszcze nie rozbieralem ) , ale wydaje mi sie ze lekki gumy nie maja wplywu na smarowanie , no chyba ze jezdzisz z bardzo niskim pozomem oleju . Jak masz full oko to przy takich przechylach malo prawdopodobne zeby pompa szla na sucho .
dzi-es

Postautor: dzi-es » wtorek 19 lis 2013, 23:23

ogólnie znalazłem gdzieś ,że
Dlaczego sie panewki zacieraja?? A no tak jak koledzy pisali od jazdy na kole bo zzr ma ssak od oleju prostopadle do silnika wiec jak wstawisz na kolo to olej splywa do skrzyni i panewki nie maja smarowania i sie zacieraja
Ja śmigałem na 2 kołach i też panewka puk puk. Jeden już 3ci piec w ZZR ma bo też panewy poszły w 2... Pytanie więc od czego? Miałem olej na full całe oczko non stop. A chętnie bym sie pouczył gumowania nawet takiego lekkiego,ale jak na prosto padają to chyba bez drugiego pieca w piwnicy nie ma co zaczynać.
A pytam też bo mnie zastanawia czy np jeżdzenie codziennie pod góre po drodze o nachyleniu jakie występują w lekkim wheelie ma jakikolwiek wpływ na smarowanie :D Takie tam z nudów rozmyślania.

Niby ktoś tam latał na gumie zzr'em i tragedii nie było potem,ale kto wie.
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » środa 20 lis 2013, 09:35

ja miałem kiedyś zzr 600 ale w wersji D.

Jakieś tam minimalne gumy robiłem i nic się z piecem nie działo.

Dziwne są rzeczy o których mówisz, bo te silniki wytrzymują i po 100 tyś km bez remontu ( po drodze może zdarzyć się potrzeba ratowania drugiego biegu).
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość