ciekawe porady dot. motocykla/ prowadzenia
Dlatego masz pozamykane bo tak siedzisz, gdybyś miał dobra pozycję to przy tej samej prędkości nie musiałbyś kłaść tak motocykla i jazda byłaby bezpieczniejsza ;-)
Przeczytaj książki to Ci się rozjaśni bo ie ma sensu udzielanie porad skoro nie będziesz znał ich logicznego uzasadnienia. Znają uzasadnienie będziesz mógł sam przeprowadzić ciąg myślowy i przemyśleć czy dana technika ma zastosowanie w danej sytuacji czy nie. Bo mało jest rad uniwersalnych zawsze pasujących do każdej sytuacji ;-)
Przeczytaj książki to Ci się rozjaśni bo ie ma sensu udzielanie porad skoro nie będziesz znał ich logicznego uzasadnienia. Znają uzasadnienie będziesz mógł sam przeprowadzić ciąg myślowy i przemyśleć czy dana technika ma zastosowanie w danej sytuacji czy nie. Bo mało jest rad uniwersalnych zawsze pasujących do każdej sytuacji ;-)
przeczytaj obie, ja dodatkowo czytałem "Motocyklista Doskonały" i "Pełna Kontrola". Książki dostałem od mikołaja, któremu należą się podziękowania :-D
tu masz link:
http://sklep.scigacz.pl/poradniki-motoc ... 8_647.html
tu masz link:
http://sklep.scigacz.pl/poradniki-motoc ... 8_647.html
No więc tak .. co do pozycji to wrzucałem tu foty ale tak poglądowo :
Czym bardziej przejdziesz ciałem do wewnętrznej zakrętu tym bardziej odprostujesz motocykl i masz więcej trakcji w winklu ... ale co do pozycji ..
Trudno tak na odległość .. jeden dzień na torze i bym ci pokazał i w 100% byś załapał .. ale spróbujemy tak przez neta ....
Trudno jest u ciebie bo jesteś duży :-) ułożenie nóg, kolan może deko przeszkadzać ale tylko deko :-) ... kluczem do pozycji jest odsunięcie się do tyłu i położenie klatki na baku .. wtedy, jeśli przesuniesz się do wewnętrznej winkla a temu służy zgięcie łokcia od wewnętrznej ( tylko nie zapieraj go o udo tylko kieruj w stronę kolana ;-) ) ... to pozycja SAMA WYJDZIE CI JAK MALINA :-) ...
Tylko musisz być gotowy na to że na początku lekko zwolnisz ... jeśli zaczniesz jeździć całkiem inaczej niż teraz to na początku zawsze tak jest .. ale po chwili będzie OGIEń ! :-)
Kolano będzie bez problemu i będzie ono nie szpanem tylko czujnikiem ... a łokieć stanie się ogranicznikiem skrętu ;-) .. i jeśli poczujesz kiedyś to co się dzieje z motocyklem kiedy składasz go do łokcia :-) to wierz mi >> NIGDY TEGO NIE ZAPOMNISZ i jeśli nauczysz się to wykorzystywać ( ja niestety nie umiem :-( ) na dużych torach .. to masz prostą drogę do mega zapierdalania ;-) ...
Ale reasumując >> trza się spotkać i po 10 minutach zobaczysz jakie to proste i fajne :-) !
i będzie choćby tak :
Czym bardziej przejdziesz ciałem do wewnętrznej zakrętu tym bardziej odprostujesz motocykl i masz więcej trakcji w winklu ... ale co do pozycji ..
Trudno tak na odległość .. jeden dzień na torze i bym ci pokazał i w 100% byś załapał .. ale spróbujemy tak przez neta ....
Trudno jest u ciebie bo jesteś duży :-) ułożenie nóg, kolan może deko przeszkadzać ale tylko deko :-) ... kluczem do pozycji jest odsunięcie się do tyłu i położenie klatki na baku .. wtedy, jeśli przesuniesz się do wewnętrznej winkla a temu służy zgięcie łokcia od wewnętrznej ( tylko nie zapieraj go o udo tylko kieruj w stronę kolana ;-) ) ... to pozycja SAMA WYJDZIE CI JAK MALINA :-) ...
Tylko musisz być gotowy na to że na początku lekko zwolnisz ... jeśli zaczniesz jeździć całkiem inaczej niż teraz to na początku zawsze tak jest .. ale po chwili będzie OGIEń ! :-)
Kolano będzie bez problemu i będzie ono nie szpanem tylko czujnikiem ... a łokieć stanie się ogranicznikiem skrętu ;-) .. i jeśli poczujesz kiedyś to co się dzieje z motocyklem kiedy składasz go do łokcia :-) to wierz mi >> NIGDY TEGO NIE ZAPOMNISZ i jeśli nauczysz się to wykorzystywać ( ja niestety nie umiem :-( ) na dużych torach .. to masz prostą drogę do mega zapierdalania ;-) ...
Ale reasumując >> trza się spotkać i po 10 minutach zobaczysz jakie to proste i fajne :-) !
i będzie choćby tak :
Pozdro !!
jako ze od najgłupszego można czegos się dowiedzieć wtronce swoje dwa grosze,dobrze jest mieć biała szybe w moto,wtedy odpoczywasz na prostych przyjmując racingowa pozycje, nie walcząc wtedy z oporem powietrza,i jesteś w stanie utrzymać pełna sprawność miesni przez wiele okrazen + dobra aerodynamika lepsza predkosc ))
Songo .. nie ściemniaj :-) , bo te kilka kółek już całkiem ładnie szło a co to za pokazywanie w trakcie sesji :-( ...
Tylko tak jak pisałem ( bo już się z tym spotkałem ) jeśli ktoś nagina po kociemu ( ma głowę wysoko ) to po zejściu wzrokiem na poziom baku ma wrażenie że jedzie dużo szybciej .. motocykl skręca szybciej, inaczej zachowuje się w winklu .. trzeba się TROCHę POUCZYć od nowa i dla niektórych jest to taki problem w pogoni za czasem ze dopiero konkretna gleba przekonuje ich do szukania przyczyny, że szybciej się nie da bo dekle się ścierają ;-) ...
Poza tym .. Songo wie o co kaman .. problemem jest widoczność .. Przy mocnym złożeniu przy tej pozycji trzeba mieć wytrenowaną głowę tzn. szyję .. Bardzo mocno odchylić głowę w górę co wymaga treningu, a większość podnosi tylko oczy licząc że coś zobaczy ;-) zamiast podnieść głowę - ale to już w sytuacji kiedy "łokieć" mamy w 100% opanowany .. na początku to nie jest problem i tego nie czuć..
Co do szyby .. wiem .. gdzieś to czytałem, potem na Ścigaczu to powielili .. Jak dla mnie bez znaczenia .. Przy pełnym złożeniu na prostej, kiedy opieram głowę o bak to i tak widzę wszystko przed motocyklem .. a 2 metry przed kołem to póki co nie czuję potrzeby spoglądać. Co do walki z wiatrem to nie wiem jak inni np. na ulicy .. ale przy 276 km/h to się nie da NIE ZŁOŻYć bo mi chce łeb upierdolić :-) a kask chce mnie udusić jak bym na prostych rękach jechał .. do tego pozycja jaka jest na fotach wymusza niemal cały czas leżenie na baku z automatu że tak powiem ;-) ..
Zobaczymy jaki będzie kwiecień .. W tym roku na 100% nie dam się wkręcić jak w zeszłym że od razu na Poznań .. Najpierw Radom czy Kisielin .. więc tam na spokojnie możemy się spotkać. Jak nie w kwietniu to w maju. Ja bardzo chętnie
Tylko tak jak pisałem ( bo już się z tym spotkałem ) jeśli ktoś nagina po kociemu ( ma głowę wysoko ) to po zejściu wzrokiem na poziom baku ma wrażenie że jedzie dużo szybciej .. motocykl skręca szybciej, inaczej zachowuje się w winklu .. trzeba się TROCHę POUCZYć od nowa i dla niektórych jest to taki problem w pogoni za czasem ze dopiero konkretna gleba przekonuje ich do szukania przyczyny, że szybciej się nie da bo dekle się ścierają ;-) ...
Poza tym .. Songo wie o co kaman .. problemem jest widoczność .. Przy mocnym złożeniu przy tej pozycji trzeba mieć wytrenowaną głowę tzn. szyję .. Bardzo mocno odchylić głowę w górę co wymaga treningu, a większość podnosi tylko oczy licząc że coś zobaczy ;-) zamiast podnieść głowę - ale to już w sytuacji kiedy "łokieć" mamy w 100% opanowany .. na początku to nie jest problem i tego nie czuć..
Co do szyby .. wiem .. gdzieś to czytałem, potem na Ścigaczu to powielili .. Jak dla mnie bez znaczenia .. Przy pełnym złożeniu na prostej, kiedy opieram głowę o bak to i tak widzę wszystko przed motocyklem .. a 2 metry przed kołem to póki co nie czuję potrzeby spoglądać. Co do walki z wiatrem to nie wiem jak inni np. na ulicy .. ale przy 276 km/h to się nie da NIE ZŁOŻYć bo mi chce łeb upierdolić :-) a kask chce mnie udusić jak bym na prostych rękach jechał .. do tego pozycja jaka jest na fotach wymusza niemal cały czas leżenie na baku z automatu że tak powiem ;-) ..
Zobaczymy jaki będzie kwiecień .. W tym roku na 100% nie dam się wkręcić jak w zeszłym że od razu na Poznań .. Najpierw Radom czy Kisielin .. więc tam na spokojnie możemy się spotkać. Jak nie w kwietniu to w maju. Ja bardzo chętnie
Pozdro !!
Hmm... może to kwestia homologacji - a taką ma na pewno seryjna
Przykład z naszego podwórka :
http://sikor-racing.pl/
Owszem szyba biała tylko tan naklejka z numerem taka jakaś w chuj NIE PRZEZROCZYSTA do tego zobacz jak ma czasem naklejone przepustki na tor .. jak by szyby używał to by sobie tam głupot nie kleił .. a nie śmiem nawet pisnąć słowa o jeździe i umiejętnościach ( dokonaniach ) Sikora !
Tak że jakaś zaszłość z czasów kiedy siedziało się na motocyklu jak na rowerze .. teraz to jest kwiatek do kożucha .. ale spoko ;-)
Tester z Wawy masz do Radomia rzut beretem więc spoko .. najlepiej tam zacząć bo zmieniamy strony potem BARDZO warto skoczyć do Kisielina tam jest pewna pomoc techniczna otwierająca na deko większe "naginanie" fizyki ...
Przykład z naszego podwórka :
http://sikor-racing.pl/
Owszem szyba biała tylko tan naklejka z numerem taka jakaś w chuj NIE PRZEZROCZYSTA do tego zobacz jak ma czasem naklejone przepustki na tor .. jak by szyby używał to by sobie tam głupot nie kleił .. a nie śmiem nawet pisnąć słowa o jeździe i umiejętnościach ( dokonaniach ) Sikora !
Tak że jakaś zaszłość z czasów kiedy siedziało się na motocyklu jak na rowerze .. teraz to jest kwiatek do kożucha .. ale spoko ;-)
Tester z Wawy masz do Radomia rzut beretem więc spoko .. najlepiej tam zacząć bo zmieniamy strony potem BARDZO warto skoczyć do Kisielina tam jest pewna pomoc techniczna otwierająca na deko większe "naginanie" fizyki ...
Pozdro !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość