opony

Wszystkie problemy dotyczące mechaniki

Moderator: songoku

Awatar użytkownika
pitrak
Posty: 859
Rejestracja: piątek 05 paź 2012, 07:18
Lokalizacja: Darłowo / POLSKA

Postautor: pitrak » poniedziałek 30 mar 2015, 17:19

:-) też tak kombinuję ;-)
Z 750 S (2006) Z 1000 Sx (2011)
Obrazek
:) Lewa do góry ;) http://pitrak.w.interia.pl 8-)
sebasbox
Posty: 19
Rejestracja: środa 03 kwie 2013, 08:52
Lokalizacja: Warszawa/Wola R.

Postautor: sebasbox » poniedziałek 30 mar 2015, 19:55

Czy przypadkiem Pirelli Angel ST nie jest oponą z niższej klasy niż S20?
Awatar użytkownika
pitrak
Posty: 859
Rejestracja: piątek 05 paź 2012, 07:18
Lokalizacja: Darłowo / POLSKA

Postautor: pitrak » wtorek 31 mar 2015, 07:58

:-) Pirelli Angel ST są troszeczkę niżej jeżeli chodzi o parametry opony :-) i pewnie to tylko malutka pomyłka :-) ale ja w tym sezonie mam Pirelli Angel GT :lol: z tym , że to nie jest wielka różnica między "ST" ;-) Tak czy inaczej "GT" to ma być Grand Turismo :-) a "ST" to Sport Turismo ;-) A generalnie to znalazłem coś takiego :-) Pirelli Angel GT
:-) Pozdrawiam pitrak ;-)
Z 750 S (2006) Z 1000 Sx (2011)
Obrazek
:) Lewa do góry ;) http://pitrak.w.interia.pl 8-)
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » wtorek 31 mar 2015, 08:59

Angel ST nie dałem rady zamordować nawet w Zx-10 odkręcając cały czas 200+ ... Opona ze stali :)

Pitrak >> jak masz te przody jeszcze Battalaxa to ja chętnie wezmę >> BT016 i S20 ... bo tyły to rozmiar lipa dla mnie :-(
Pozdro !!
Awatar użytkownika
pitrak
Posty: 859
Rejestracja: piątek 05 paź 2012, 07:18
Lokalizacja: Darłowo / POLSKA

Postautor: pitrak » wtorek 31 mar 2015, 09:06

:-) A.S. nie ma sprawy :-) jak zdejmę to dam znać ;-) z tym , że BT-016 już nie mam :-( mam tylko jeszcze założone S20-tki ;-)
Z 750 S (2006) Z 1000 Sx (2011)
Obrazek
:) Lewa do góry ;) http://pitrak.w.interia.pl 8-)
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » wtorek 31 mar 2015, 10:09

Ja pojechałem po całości i w tym sezonie na tyle testuję oponkę Shinko R011 w rozmiarze 170/60

na dotyk, guma wydaje się być spoko - zobaczymy jak sprawdzi się w zawodach :-]
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
jakuba
Posty: 88
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 17:48
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: jakuba » wtorek 07 kwie 2015, 20:07

moje upodobania gumowe kieruję na miśki pure power, najlepszy kompromis między trakcją, przyczepnością a trwałością. Miałem batlaxy - za twarde i bez czucia motocykla, dunlopy bodajże d221, mocno torowe - ciężko je dogrzać i zniknęły w oczach. Pury pasują do mojej jazdy, po prostu leżą mi jak dobre gacie, chociaż nie mogę pochwalić się że zamknąłem oponkę bo wcześniej zacząłem przycierać podnóżkami w zielonej 10.
Awatar użytkownika
songoku
Posty: 2604
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:02
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Postautor: songoku » środa 08 kwie 2015, 09:27

znaczy zła technika ;-)
Lester
Posty: 1552
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:50
Lokalizacja: Glasgow

Postautor: Lester » środa 08 kwie 2015, 10:15

ciężko je dogrzać
Kazde jedne ciezko dogrzac w jezdzie po miescie , smiem uwazac , ze nigdy po miescie nie zagrzejesz , a poza miastem , to zalezy jak zapinasz i ile czasu jedziesz :-P
Awatar użytkownika
jakuba
Posty: 88
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 17:48
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: jakuba » środa 08 kwie 2015, 20:06

Lester zgadzam się - dunlopy potrafiły "wyziębić" się po dwóch postojach na czerwonym, mimo że chwile wcześniej ganiałem 30-40 km z prędkością powyżej 200. Pure powery rozgrzewają się znacznie wsześniej i nie potrzebują aż tak mocno się nagrzać żeby w miarę kleiły.
Songoku rozumiem że poprawienie techniki to kwestia toru i / lub szkolenia pod okiem instruktora? może inaczej ustawić zawieszenie? Zazwyczaj wypuszczam lagi z półek tak ze 2cm i wstępne napięcie podkręcam prawie na max.
Awatar użytkownika
songoku
Posty: 2604
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 21:02
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Postautor: songoku » środa 08 kwie 2015, 21:33

Jakub o tym można całą litanię napisać. Przeczytaj sobie torchę literatury. polecam zacząć od książki "Przyśpieszenie" Keith'a Code'a. Przygotowanie teoretyczne na prawdę dużo daje. Jakby zobaczył jak jeździsz to może bym Ci coś podpowiedział. A tak to jak z leczeniem przez internet :lol:
Tester
Posty: 116
Rejestracja: sobota 16 lut 2013, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Tester » czwartek 09 kwie 2015, 09:42

o, tu ciekawy artykuł o oponach:

http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_pr ... owych.aspx

A tak w ogóle to jak coś to mam battlax s20 120/70 r17 w dobrej monecie do oddania. Kupiłem w zeszłym sezonie ale przeleżała w piwnicy bo nie było potrzeby wymiany. DOT 2012-2013 musze potwierdzić. Jak coś to na prv zapraszam ;-)
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » czwartek 09 kwie 2015, 09:50

1. Lagi z półek wypuszczasz jeśli hamując na 99% laga nie chowa ci się tak, że powiedzmy zostaje 2 mm ... do monitorowania tego jest właśnie simering ( lub tyrtytka - ale cienka ! )
Teoretycznie powinna schować się do końca ale kiedy ciśniesz hamulec na 100% - a to jest trudno uzyskać od tak bez sytuacji kryzysowej czy na torze - bo to też nie jest takie proste :-) ..
Wysuwanie lag ma za zadanie skompensowanie różnicy wynikającej z braku "domykania" lag a różnica w geometrii ramy jaka wtedy występuje - zaraz przed wejściem w winkiel ... Jeśli na dole masz 1,5 cm .. wysuwasz lagi 1,5 cm od góry w półce .. ALE nie jest to takie proste - zwykle zła praca zawieszenia to zła sprężyna lub zły SAG >>>> pkt 2.
Czasem jest tak że styl jazdy kierowcy powoduje taki efekt - np. jeździ płynnie i nie dusi tak panicznie hamulca bo ładuje się w winkiel na petardzie i w nim zwalnia po czym od połowy znowu jest full gaz .. ale mniejsza ..

2. Napięcie wstępne sprężyny służy do ustawienia SAGu - czyli skoku zawieszenia !! Który musi być w danym zakresie - lekko inny na drogę inny na tor .. ale w sumie jaki zakres nie ustawisz to będzie dobry BYLE BY BYŁ - bo mało kto to ustawia albo właśnie : "wkręcam na maxa" >> a po co ?? :roll:

3. Jeśli sprężyny są OK .. czyli jesteś w stanie domknąć zawieszenie - do tego masz zły SAG a do tego wyciągniesz lagi 2 cm - no to geometria motocykla jest czystym przypadkiem - coś tam wyszło ale co ?? A musiało wyjść coś źle skoro jedziesz podnóżkiem a opony nie zamknięte .. OPONA zamyka się DUŻO wcześniej niż jest szpilka w secie ( jeśli oryginalny set ) bo sportowymi to trzesz jak już się złożysz do horyzontu i lecisz dupą po asfalcie :-P ...

Tak że jak pisał Songo - temat rzeka .. ale jest kilka kwestii które są stałe i które trzeba ogarnąć i wtedy można dalej "płynąć" .... Osobna kwestia to jeszcze TYLNY ZAWIAS >> który jest równie ważny jak lagi jak nie ważniejszy !! On odpowiada za prześwit pod setem czy pługiem kiedy przyspieszasz i kiedy zamykasz gaz ( czyli tez hamujesz ) bo wielu zwalnia w winklu zamykając gaz bojąc się hamowania w złożeniu ( ja się boje panicznie :mrgreen: ) ... Nooooo ... tak że poustawiaj, posprawdzaj i wtedy zobaczymy co z tą "techniką" - bo według mnie czy się składasz jak Marquez czy jak McGuines - to prześwit jest jeden, kwestia techniki to ILE GO CI ZOSTAJE ( tego prześwitu ) w danym winklu i przy danej prędkości ..
Pozdro !!
Awatar użytkownika
jakuba
Posty: 88
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 17:48
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: jakuba » sobota 25 kwie 2015, 22:55

dobra Pany , to co pisałem wcześniej dotyczyło 10 zielonej, której już nie posiadam. polatałem trochę na moim nowym nabytku. żeby nie było offtopic - oponki nówki i oczywiście pure power, dotarłem je i prawie zamknąłem od razu w czym pomogła mi elektronika. Moto jest strasznie nerwowe i niestety czeka mnie zabawa z zawiasami od nowa.
Arek jak wywale moje dupsko na bok poza fotel i wpadne w winkiel na spóźnionym dohamowaniu to często muszę używać hamulca w winklu, raczej preferuję technikę "napadania" na zakręt i kombinowania "co tu zrobić żeby przeżyć" niż zwalniania przed i łagodnego przelatywanią w łuku.
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » niedziela 03 maja 2015, 13:56

Niestety tylko jeden dzień udało się polatać :-( ... Pierdolony klimat robi swoje .. no ale chciałem napisać że FENOMENALNE są te S20 ( przód ) :-) !!!! I to ta starsza wersja ( 2013 ) nie EVO ...
Mega miękka guma .. mega ładnie pracuje .. Było około 16 stopni - ciśnienie w okolicy 2.1 na kocu ....
Deko trudniej motocykl się składa na samym początku zakrętu - Supercorsa czy Racetec są "szybsze" .. motocykl jakby sam się chciał "położyć" .. a na S20 jest neutralny - zaleta czy wada - trudno powiedzieć ..
Jazda była wolna i pierwsza po zimie więc do sprawdzania przyczepności jak z dna kopalni do księżyca .. ale póki co opona naprawdę warta zainteresowania jak na drogę tak i na tor ( na drugą połowę grupy "A" ) :P ..
Pozdro !!

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość