opony
Moderator: songoku
:-) Pirelli Angel ST są troszeczkę niżej jeżeli chodzi o parametry opony :-) i pewnie to tylko malutka pomyłka :-) ale ja w tym sezonie mam Pirelli Angel GT z tym , że to nie jest wielka różnica między "ST" ;-) Tak czy inaczej "GT" to ma być Grand Turismo :-) a "ST" to Sport Turismo ;-) A generalnie to znalazłem coś takiego :-) Pirelli Angel GT
:-) Pozdrawiam pitrak ;-)
:-) Pozdrawiam pitrak ;-)
Ja pojechałem po całości i w tym sezonie na tyle testuję oponkę Shinko R011 w rozmiarze 170/60
na dotyk, guma wydaje się być spoko - zobaczymy jak sprawdzi się w zawodach :-]
na dotyk, guma wydaje się być spoko - zobaczymy jak sprawdzi się w zawodach :-]
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
moje upodobania gumowe kieruję na miśki pure power, najlepszy kompromis między trakcją, przyczepnością a trwałością. Miałem batlaxy - za twarde i bez czucia motocykla, dunlopy bodajże d221, mocno torowe - ciężko je dogrzać i zniknęły w oczach. Pury pasują do mojej jazdy, po prostu leżą mi jak dobre gacie, chociaż nie mogę pochwalić się że zamknąłem oponkę bo wcześniej zacząłem przycierać podnóżkami w zielonej 10.
Lester zgadzam się - dunlopy potrafiły "wyziębić" się po dwóch postojach na czerwonym, mimo że chwile wcześniej ganiałem 30-40 km z prędkością powyżej 200. Pure powery rozgrzewają się znacznie wsześniej i nie potrzebują aż tak mocno się nagrzać żeby w miarę kleiły.
Songoku rozumiem że poprawienie techniki to kwestia toru i / lub szkolenia pod okiem instruktora? może inaczej ustawić zawieszenie? Zazwyczaj wypuszczam lagi z półek tak ze 2cm i wstępne napięcie podkręcam prawie na max.
Songoku rozumiem że poprawienie techniki to kwestia toru i / lub szkolenia pod okiem instruktora? może inaczej ustawić zawieszenie? Zazwyczaj wypuszczam lagi z półek tak ze 2cm i wstępne napięcie podkręcam prawie na max.
o, tu ciekawy artykuł o oponach:
http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_pr ... owych.aspx
A tak w ogóle to jak coś to mam battlax s20 120/70 r17 w dobrej monecie do oddania. Kupiłem w zeszłym sezonie ale przeleżała w piwnicy bo nie było potrzeby wymiany. DOT 2012-2013 musze potwierdzić. Jak coś to na prv zapraszam ;-)
http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_pr ... owych.aspx
A tak w ogóle to jak coś to mam battlax s20 120/70 r17 w dobrej monecie do oddania. Kupiłem w zeszłym sezonie ale przeleżała w piwnicy bo nie było potrzeby wymiany. DOT 2012-2013 musze potwierdzić. Jak coś to na prv zapraszam ;-)
1. Lagi z półek wypuszczasz jeśli hamując na 99% laga nie chowa ci się tak, że powiedzmy zostaje 2 mm ... do monitorowania tego jest właśnie simering ( lub tyrtytka - ale cienka ! )
Teoretycznie powinna schować się do końca ale kiedy ciśniesz hamulec na 100% - a to jest trudno uzyskać od tak bez sytuacji kryzysowej czy na torze - bo to też nie jest takie proste :-) ..
Wysuwanie lag ma za zadanie skompensowanie różnicy wynikającej z braku "domykania" lag a różnica w geometrii ramy jaka wtedy występuje - zaraz przed wejściem w winkiel ... Jeśli na dole masz 1,5 cm .. wysuwasz lagi 1,5 cm od góry w półce .. ALE nie jest to takie proste - zwykle zła praca zawieszenia to zła sprężyna lub zły SAG >>>> pkt 2.
Czasem jest tak że styl jazdy kierowcy powoduje taki efekt - np. jeździ płynnie i nie dusi tak panicznie hamulca bo ładuje się w winkiel na petardzie i w nim zwalnia po czym od połowy znowu jest full gaz .. ale mniejsza ..
2. Napięcie wstępne sprężyny służy do ustawienia SAGu - czyli skoku zawieszenia !! Który musi być w danym zakresie - lekko inny na drogę inny na tor .. ale w sumie jaki zakres nie ustawisz to będzie dobry BYLE BY BYŁ - bo mało kto to ustawia albo właśnie : "wkręcam na maxa" >> a po co ??
3. Jeśli sprężyny są OK .. czyli jesteś w stanie domknąć zawieszenie - do tego masz zły SAG a do tego wyciągniesz lagi 2 cm - no to geometria motocykla jest czystym przypadkiem - coś tam wyszło ale co ?? A musiało wyjść coś źle skoro jedziesz podnóżkiem a opony nie zamknięte .. OPONA zamyka się DUŻO wcześniej niż jest szpilka w secie ( jeśli oryginalny set ) bo sportowymi to trzesz jak już się złożysz do horyzontu i lecisz dupą po asfalcie :-P ...
Tak że jak pisał Songo - temat rzeka .. ale jest kilka kwestii które są stałe i które trzeba ogarnąć i wtedy można dalej "płynąć" .... Osobna kwestia to jeszcze TYLNY ZAWIAS >> który jest równie ważny jak lagi jak nie ważniejszy !! On odpowiada za prześwit pod setem czy pługiem kiedy przyspieszasz i kiedy zamykasz gaz ( czyli tez hamujesz ) bo wielu zwalnia w winklu zamykając gaz bojąc się hamowania w złożeniu ( ja się boje panicznie ) ... Nooooo ... tak że poustawiaj, posprawdzaj i wtedy zobaczymy co z tą "techniką" - bo według mnie czy się składasz jak Marquez czy jak McGuines - to prześwit jest jeden, kwestia techniki to ILE GO CI ZOSTAJE ( tego prześwitu ) w danym winklu i przy danej prędkości ..
Teoretycznie powinna schować się do końca ale kiedy ciśniesz hamulec na 100% - a to jest trudno uzyskać od tak bez sytuacji kryzysowej czy na torze - bo to też nie jest takie proste :-) ..
Wysuwanie lag ma za zadanie skompensowanie różnicy wynikającej z braku "domykania" lag a różnica w geometrii ramy jaka wtedy występuje - zaraz przed wejściem w winkiel ... Jeśli na dole masz 1,5 cm .. wysuwasz lagi 1,5 cm od góry w półce .. ALE nie jest to takie proste - zwykle zła praca zawieszenia to zła sprężyna lub zły SAG >>>> pkt 2.
Czasem jest tak że styl jazdy kierowcy powoduje taki efekt - np. jeździ płynnie i nie dusi tak panicznie hamulca bo ładuje się w winkiel na petardzie i w nim zwalnia po czym od połowy znowu jest full gaz .. ale mniejsza ..
2. Napięcie wstępne sprężyny służy do ustawienia SAGu - czyli skoku zawieszenia !! Który musi być w danym zakresie - lekko inny na drogę inny na tor .. ale w sumie jaki zakres nie ustawisz to będzie dobry BYLE BY BYŁ - bo mało kto to ustawia albo właśnie : "wkręcam na maxa" >> a po co ??
3. Jeśli sprężyny są OK .. czyli jesteś w stanie domknąć zawieszenie - do tego masz zły SAG a do tego wyciągniesz lagi 2 cm - no to geometria motocykla jest czystym przypadkiem - coś tam wyszło ale co ?? A musiało wyjść coś źle skoro jedziesz podnóżkiem a opony nie zamknięte .. OPONA zamyka się DUŻO wcześniej niż jest szpilka w secie ( jeśli oryginalny set ) bo sportowymi to trzesz jak już się złożysz do horyzontu i lecisz dupą po asfalcie :-P ...
Tak że jak pisał Songo - temat rzeka .. ale jest kilka kwestii które są stałe i które trzeba ogarnąć i wtedy można dalej "płynąć" .... Osobna kwestia to jeszcze TYLNY ZAWIAS >> który jest równie ważny jak lagi jak nie ważniejszy !! On odpowiada za prześwit pod setem czy pługiem kiedy przyspieszasz i kiedy zamykasz gaz ( czyli tez hamujesz ) bo wielu zwalnia w winklu zamykając gaz bojąc się hamowania w złożeniu ( ja się boje panicznie ) ... Nooooo ... tak że poustawiaj, posprawdzaj i wtedy zobaczymy co z tą "techniką" - bo według mnie czy się składasz jak Marquez czy jak McGuines - to prześwit jest jeden, kwestia techniki to ILE GO CI ZOSTAJE ( tego prześwitu ) w danym winklu i przy danej prędkości ..
Pozdro !!
dobra Pany , to co pisałem wcześniej dotyczyło 10 zielonej, której już nie posiadam. polatałem trochę na moim nowym nabytku. żeby nie było offtopic - oponki nówki i oczywiście pure power, dotarłem je i prawie zamknąłem od razu w czym pomogła mi elektronika. Moto jest strasznie nerwowe i niestety czeka mnie zabawa z zawiasami od nowa.
Arek jak wywale moje dupsko na bok poza fotel i wpadne w winkiel na spóźnionym dohamowaniu to często muszę używać hamulca w winklu, raczej preferuję technikę "napadania" na zakręt i kombinowania "co tu zrobić żeby przeżyć" niż zwalniania przed i łagodnego przelatywanią w łuku.
Arek jak wywale moje dupsko na bok poza fotel i wpadne w winkiel na spóźnionym dohamowaniu to często muszę używać hamulca w winklu, raczej preferuję technikę "napadania" na zakręt i kombinowania "co tu zrobić żeby przeżyć" niż zwalniania przed i łagodnego przelatywanią w łuku.
Niestety tylko jeden dzień udało się polatać :-( ... Pierdolony klimat robi swoje .. no ale chciałem napisać że FENOMENALNE są te S20 ( przód ) :-) !!!! I to ta starsza wersja ( 2013 ) nie EVO ...
Mega miękka guma .. mega ładnie pracuje .. Było około 16 stopni - ciśnienie w okolicy 2.1 na kocu ....
Deko trudniej motocykl się składa na samym początku zakrętu - Supercorsa czy Racetec są "szybsze" .. motocykl jakby sam się chciał "położyć" .. a na S20 jest neutralny - zaleta czy wada - trudno powiedzieć ..
Jazda była wolna i pierwsza po zimie więc do sprawdzania przyczepności jak z dna kopalni do księżyca .. ale póki co opona naprawdę warta zainteresowania jak na drogę tak i na tor ( na drugą połowę grupy "A" ) ..
Mega miękka guma .. mega ładnie pracuje .. Było około 16 stopni - ciśnienie w okolicy 2.1 na kocu ....
Deko trudniej motocykl się składa na samym początku zakrętu - Supercorsa czy Racetec są "szybsze" .. motocykl jakby sam się chciał "położyć" .. a na S20 jest neutralny - zaleta czy wada - trudno powiedzieć ..
Jazda była wolna i pierwsza po zimie więc do sprawdzania przyczepności jak z dna kopalni do księżyca .. ale póki co opona naprawdę warta zainteresowania jak na drogę tak i na tor ( na drugą połowę grupy "A" ) ..
Pozdro !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość