ZX6R 636 z 2006 - Wtryski i spore grzanie się na postoju
Moderator: songoku
ZX6R 636 z 2006 - Wtryski i spore grzanie się na postoju
Cześć,
Nie udało mi się wyszukać nic konkretnego więc zakładam nowy temat:)
Mianowicie stałem się posiadaczem moto jak w opisie. Chciałbym się dowiedzieć czy ustawienia dla wolnych obrotów na wtryskach powinny wyglądać następująco
Cylinder 1 - 0 obrotu (zamknięty)
Cylinder 2 - 1,75 obrotu
Cylinder 3 - 0 obrotu (zamknięty)
Cylinder 4 - 2.25 obrotu
Osoba zajmująca się moto uznała to za dziwne i obecnie wszystkie są ustawione na 1,25 obrotu. Moto jeździ ślicznie, aczkolwiek bardzo grzeje się na postoju. Mam na myśli to że bez obciążenia bardzo szybko temperatura rośnie co chyba miejsca mieć nie powinno. Naszła mnie myśl czy przypadkiem te ustawienia które były na początku nie były fabryczne i miały zapobiegać przegrzewaniu się na wolnych obrotach odłączając 2 cylindry? Moto wcześniej jeździło na takich ustawieniach.
Co do przegrzewania się to moto spokojnie utrzymuje temperaturę na poziomie 70C obecnie przy prędkości 80-90 km/h zaś przy postoju już na pierwszych dłuższych światłach rośnie do 80 na kolejnych do 90 (czerwona fala). W Szczecinie nie są obecnie upały a 10C około. Czy tak szybko rosnące temperatury mogą być spowodowane działającymi 4 cylindrami przy wolnych obrotach zamiast dwóch?
Pozdrawiam
Tomek
Nie udało mi się wyszukać nic konkretnego więc zakładam nowy temat:)
Mianowicie stałem się posiadaczem moto jak w opisie. Chciałbym się dowiedzieć czy ustawienia dla wolnych obrotów na wtryskach powinny wyglądać następująco
Cylinder 1 - 0 obrotu (zamknięty)
Cylinder 2 - 1,75 obrotu
Cylinder 3 - 0 obrotu (zamknięty)
Cylinder 4 - 2.25 obrotu
Osoba zajmująca się moto uznała to za dziwne i obecnie wszystkie są ustawione na 1,25 obrotu. Moto jeździ ślicznie, aczkolwiek bardzo grzeje się na postoju. Mam na myśli to że bez obciążenia bardzo szybko temperatura rośnie co chyba miejsca mieć nie powinno. Naszła mnie myśl czy przypadkiem te ustawienia które były na początku nie były fabryczne i miały zapobiegać przegrzewaniu się na wolnych obrotach odłączając 2 cylindry? Moto wcześniej jeździło na takich ustawieniach.
Co do przegrzewania się to moto spokojnie utrzymuje temperaturę na poziomie 70C obecnie przy prędkości 80-90 km/h zaś przy postoju już na pierwszych dłuższych światłach rośnie do 80 na kolejnych do 90 (czerwona fala). W Szczecinie nie są obecnie upały a 10C około. Czy tak szybko rosnące temperatury mogą być spowodowane działającymi 4 cylindrami przy wolnych obrotach zamiast dwóch?
Pozdrawiam
Tomek
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
Spokojnie Panowie, normalka nie normalka.
Przede wszystkim weź serwisówkę i sprawdź proces synchronizacji przepustnic, bo o tym jest mowa.
Całą operację należy wykonywać z wakuometrami i dokładnym obrotomierzem.
Przede wszystkim weź serwisówkę i sprawdź proces synchronizacji przepustnic, bo o tym jest mowa.
Całą operację należy wykonywać z wakuometrami i dokładnym obrotomierzem.
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Dzięki za informację, Yamaha R6 przy takiej pogodzie jak teraz czyli te 7-10C trzymała temperaturę dużo ładniej na światłach. Więc się troszkę martwiłem. Układ nie jest zapowietrzony sprawdzałem:). Co do temperatury to wentylator odpala się przy 100C i wtedy chwila moment i spada temperatura:). Motocykl jest kupiony od Pana Marka z Wierzchucina:).
Tak się zastanawiam czy pod któryś z niżej opisanych przełączników o ile one rzeczywiście nic nie robią nie podłączyć wentylatora. Na upalne dni miałem przełącznik w R6 temperatura w mieści nie poszła nigdy powyżej 90C:)
Co o tym sądzicie?
Taki mały off topic teraz żeby nie zakładać drugiego tematu.
Mam przycisk "LAP" - po wciśnięciu kompletnie nic nie robi to po lewej stronie zaraz przy kierunkowskazach, oraz przełącznik start/stop nad starterem, który tęż nic nie robi:) To normalne?
Tak się zastanawiam czy pod któryś z niżej opisanych przełączników o ile one rzeczywiście nic nie robią nie podłączyć wentylatora. Na upalne dni miałem przełącznik w R6 temperatura w mieści nie poszła nigdy powyżej 90C:)
Co o tym sądzicie?
Taki mały off topic teraz żeby nie zakładać drugiego tematu.
Mam przycisk "LAP" - po wciśnięciu kompletnie nic nie robi to po lewej stronie zaraz przy kierunkowskazach, oraz przełącznik start/stop nad starterem, który tęż nic nie robi:) To normalne?
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
Nie wszystko jest w porządku, co do moto i co było robione. hmmm przez poprzednika chyba nic. moto z Anglii ogólnie wiec wszystko przerdzewiałe parchate. Serwis trochę gotówki zabrał ale warto było. Dodatkowo były płytki zaworowe do wymiany bo już jeden zawór się podpierał prawie. Więc możliwe ze to jest to o co się pytałeś. Już zrobione:D
Fajnie dzięki za info co do tych przełączników:) Nie wiedziałem że ma wyświetlacz biegów:) Ma ktoś może w pdf-ie jakąś mądrą książkę dotyczącą tego motocykla?:)
Czas do pracu zarobić na PB98
Fajnie dzięki za info co do tych przełączników:) Nie wiedziałem że ma wyświetlacz biegów:) Ma ktoś może w pdf-ie jakąś mądrą książkę dotyczącą tego motocykla?:)
Czas do pracu zarobić na PB98
- ryszard1964-r1
- Posty: 756
- Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 18:43
- Lokalizacja: Wierzchucino
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość