Strona 1 z 1

ZR-7 wymiana tarcz zegarów z mph na km/h

: poniedziałek 13 maja 2013, 00:49
autor: Ptaku
W związku z tym że moja ZR-7 przyjechała z wysp do Polski za pracą, wpadła w moje łapy i od razu zaczęła mnie wpieniać prędkościomierzem z podwójną skalą.

Obrazek

Skala w km/h w ogóle nieczytelna, zwłaszcza w nocy lub w słońcu.
Tarcze kupiłem na alledrogo, zamienniki dopasowane do licznika w milach. Wykonanie może być, szału nie ma i pewne felery są, ale uważam że do przełknięcia. Zresztą widać na fotach.
Przed rozebraniem czegokolwiek warto zapalić moto , zagrzać i zrobić fotkę albo zapamiętać ile skazuje obrotomierz na wolnych obrotach.
A więc do dzieła.
?Najsampierw? zdejmujemy reflektor ? bardzo ułatwi nam to dojście do zegarów od spodu.
Najpierw dwie małe śrubki u dołu, po obu stronach reflektora, który już wówczas daje się wyjąć bez oporu. Potem odkręcamy dwie duże śruby mocujące obudowę reflektora i rozpinamy kostki elektryczne, co pozwoli na odsunięcie całej obudowy.
Następny krok to odkręcenie linki prędkościomierza i trzech śrub w obudowie zegarów, śruby są od spodu.

Po zdjęciu kubków , odkręcamy trzy nakrętki trzymające całe zegary. Po ich odkręceniu możemy już zegary wyjąć z motocykla i zabrać w wygodniejsze i czystsze miejsce.
Gdy już mamy pacjenta na stole to odkręcamy 6 wkrętów , 4 z nich trzymają chromowane ringi, a dwa chromowaną osłonkę na panel z kontrolkami.
Teraz możemy już zdjąć te chromowane duperele oraz czarną , górną część zegarów razem z szybkami.
Tym sposobem mamy dostęp do tarcz :mrgreen:

Obrazek

Wymieniamy komplet tarcz żeby nie różniły się od siebie wizualnie.
Najpierw powinniśmy zdjąć z tarcz kołeczki oporowe, przytrzymujące wskazówkę na 0.
Trzeba to zrobić delikatnie, ścisnąć od spodu i wypchnąć.
Po usunięciu kołeczków wskazówki opadną w położenie poniżej zera, ważne żeby na to zwrócić uwagę bo przy ponownym montażu wskazówek trzeba je założyć w tym samym położeniu, to bardzo ważne zwłaszcza w przypadku obrotomierza.
Teraz zdejmujemy wskazówki, najlepiej przy użyciu widelca, wkładamy pod wskazówkę i robimy dźwignię, wskazówka powinna odskoczyć w górę.
We wskaźniku paliwa możemy wymienić tarczę bez ściągania wskazówki.
Same tarcze to dwa malutkie wkręty. Tarcze zdejmujemy, i montujemy nasze zamienniki.
Przed montażem tarcz można w nich osadzić te czarne kołeczki oporowe, jeśli są za luźne można im pomóc kropelką.

Obrazek

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczywiście mając całość na wierzchu warto wyczyścić co się da i wymienić wszystkie żaróweczki.
Po montażu całości na motocyklu, sprawdzamy czy obrotomierz na wolnych obrotach pokazuje taka samą wartość jak przed operacją, jeśli nie to rozbieramy całość jeszcze raz i korygujemy położenie wskazówki poprzez jej ponowne założenie.
Wydaje mi się że nakład pracy niewielki a efekt fajny i w końcu zegary są czytelne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia nie oddają koloru podświetlenia i wydaje się że w jednym miejscu jest zielony a w drugim biały, w rzeczywistości całość jest podświetlona na zielono.

O ile dobrze kojarzę to takie same zegary są również w ER5.

Powodzenia !

: poniedziałek 13 maja 2013, 12:51
autor: DagmaraT
Dzięki Ptaku za ten temat :!: Sama będę musiała zrobić taką wymianę. Z tym, że zamiast kupować na allegro ja to robię na zamówienie, żeby nie wymieniać tarczy od obrotomierza oraz poziomu paliwa. ;-)

: czwartek 23 maja 2013, 15:16
autor: songoku
Bardzo fajnie to wygląda :-D

Przenosze temat do gotowych porad ;-)