ER6F

Wszystkie problemy dotyczące mechaniki

Moderator: songoku

Awatar użytkownika
radek_k
Posty: 85
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

ER6F

Postautor: radek_k » niedziela 23 lut 2014, 21:16

powoli zaczynam myśleć o oddaniu moto do serwisu żeby przygotowali wszystko do sezonu i właśnie mam pytanie, czym powinno być to wszystko? kawasaki jest z 2008 i wszystko ma jeszcze fabryczne. kupiłem je w zeszłym roku i wymieniłem opony bo też jeszcze śmigał na fabrycznych, przejechane ma jakieś 25k. pod koniec sezonu zalecali mi przygotowanie się do wymiany napędu, nie chce żeby mnie na coś niepotrzebnie naciągnęli. niestety nie mam zaufanego serwisu.
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » poniedziałek 24 lut 2014, 21:55

Z takich podstaw to:

- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju z filtrem
- wymiana płynu chłodniczego (jak nie był wymieniany rok temu)
- sprawdzenie stanu klocków hamulcowych
- sprawdzenie napędu, jeżeli ok, to odpowiedni naciąg i smarowanie
- sprawdzenie czy nie na wycieków itp itd

Nie wiem jaki masz przebieg, możliwe, że można zajrzeć do zaworów.

Jak masz jakieś pytania to możesz zadzwonić ;-)
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
Nika
Posty: 96
Rejestracja: piątek 31 maja 2013, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: ER6F

Postautor: Nika » poniedziałek 24 lut 2014, 23:00

powoli zaczynam myśleć o oddaniu moto do serwisu żeby przygotowali wszystko do sezonu i właśnie mam pytanie, czym powinno być to wszystko? kawasaki jest z 2008 i wszystko ma jeszcze fabryczne. kupiłem je w zeszłym roku i wymieniłem opony bo też jeszcze śmigał na fabrycznych, przejechane ma jakieś 25k. pod koniec sezonu zalecali mi przygotowanie się do wymiany napędu, nie chce żeby mnie na coś niepotrzebnie naciągnęli. niestety nie mam zaufanego serwisu.
widzę że maleństwo identyczne jak moje :))), ja u siebie zmieniałam jeszcze olej w lagach oprócz tego co napisał Lewis, jak coś mogę polecić sprawdzone miejsce, teraz zresztą będę wymieniać napęd, wiesz już jaki zestaw bierzesz?
Myśli są niewidzial­ne, ale bez­myślność jest widoczna.
S.J. Lec
Awatar użytkownika
radek_k
Posty: 85
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: radek_k » poniedziałek 24 lut 2014, 23:12

levis, klocki jeszcze fabryczne są, przy wymianie opon mówili, że nie ma co jeszcze wymieniać, chociaż mam już od poprzedniego właściciela zestaw klocków, chciał wymienić ale też mu odradzali, to samo ze świecami. a napęd już mi doradzano żeby wymienić.

Nika, chętnie posłucham o sprawdzonych miejscach :) i też teraz mam zamiar wymienić napęd, niestety nie wiem jeszcze na jaki ale koledzy tutaj z forum polecają DID + Sunstar/JT. a dlaczego wymieniałaś olej w lagach? coś ciekło? czy też powinno się co jakiś czas to zrobić? z tego co czytałem to raczej nie rusza się tego do czasu aż nie zacznie się coś dziać złego.
Awatar użytkownika
levis
Posty: 1357
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: levis » wtorek 25 lut 2014, 09:30

jak z oleju po kilku latach robi się zupa, to zawieszenie nie tłumi dobrze nierówności i staje się za miękkie.

to jak często trzeba wymieniać olej w lagach to sprawa indywidualna (przebiegi, stan dróg, gdzie przechowywany jest motocykl itd itd).
www.motofreak.waw.pl - serwis motocyklowy w Warszawie. Zajrzyj a nie pożałujesz :-]
Awatar użytkownika
A.S.
Posty: 790
Rejestracja: niedziela 30 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: SMY

Postautor: A.S. » wtorek 25 lut 2014, 09:48

Na forum masz kontakt do BFG Suspension .. tam w max profesjonalnych warunkach kolo robi lagi i TYŁY ... bo nie tylko przodem jeździsz. A olej w zawieszeniu to rzecz równie ważna jak olej w silniku ... I NIE TYLKO JAK SIę NA TORZE zapierdziela ale szczególnie jak się toczy po asfalcie łykając setki km-ów .. całe geometria motocykla i jego prowadzenie to zawias :-) ...

Olej z mojego tylnego amora :

Obrazek
Pozdro !!
Awatar użytkownika
radek_k
Posty: 85
Rejestracja: środa 11 wrz 2013, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: radek_k » środa 26 lut 2014, 22:46

może do takiego faktycznie pro serwisu zdecyduje się oddać na wymianę oleju, bo trochę boję się, że zacznie coś się z nimi dziać, a nie były nigdy ruszane i nic nie było w nich robione, nic nie cieknie, nic sie nie poci, wyglądają idealnie, niestety nie mam porównania co do ich zachowania.
dzięki wszystkim za pomoc!

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość